کد خبر: ۲۷۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 26
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران عنوان کرد؛
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: متأسفانه هم اکنون بسیاری از پزشکان به دلیل مشکلات موجود از قبیل جستجوی نام کامل دارو و ثبت آن در سامانه و…، رغبتی به نسخه الکترونیکی نشان نمی‌دهند.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در ارتباط با مشکلات داروخانه ها برای نسخه پیچی الکترونیکی بیماران، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش شفاآنلاین:سیدعلی فاطمی، عمده مشکلات نسخه الکترونیک را دیده نشدن داروخانه‌ها در طراحی اولیه این طرح عنوان کرد و گفت: متأسفانه سازمان‌های بیمه گر هنوز موفق نشده اند یک طرح یکپارچه برای ساماندهی صدور نسخه الکترونیک در مطب پزشک و سپس در داروخانه‌ها ارائه کند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، ادامه داد: متأسفانه هم اکنون بسیاری از پزشکان به دلیل مشکلات موجود از قبیل جستجوی نام کامل دارو و ثبت آن در سامانه و…، رغبتی به نسخه الکترونیکی نشان نمی‌دهند.

وی افزود: داروخانه‌ها نیز با مشکلاتی از قبیل کندی سرعت اینترنت و قطعی مدام آن مواجه هستند که امکان ثبت آنلاین و آفلاین نسخه‌ها را در کنار سایر معضلات دشوار می‌کند.

فاطمی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی منجر به کاهش خطاهای دارویی و هزینه‌ها خواهد شد و به نفع مردم و دولت است، گفت: بهترین کار این است که سامانه پرونده الکترونیک سلامت شکل گرفته و پیاده سازی شود تا داروخانه‌ها مجبور به ثبت اطلاعات در چند سیستم نباشند.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: