کد خبر: ۲۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 21
دسترسی تبعیض‌آمیز به واکسن در سطح جهان به سطح برخی جوامع وکشورها نیز رسیده و موجب اندوه وترس مضاعف آن‌ها گردیده است

شفاآنلاین>سلامت> واکسن اصلی‌ترین وسیله پیشگیری از بیماری‌های مسری بوده و در همین دوران تلخ کرونا ارزش وجایگاه آن از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. گفتگوهای حاشیه‌ای و شایعات مختلف در فضای مجازی اضطراب اجتماعی را به طور مضاعفی افزایش می‌دهد. در این میان رانتخواران وازما بهتران که همواره در تمام موارد راهشان جدا از مردم و هدفشان دورتر از اهداف اکثریت است، به فکر خروج از صف منتظران واکسن افتاده و طبق معمول راه دیار دور در پیش گرفتند. سفر توریستی همراه با تزریق واکسن به راه افتاد وصاحبان پول‌های باد آورده اولین مسافران این کاروان‌ها شدند.

در این میان صاحبان گذرنامه امریکایی، کانادایی و اروپایی نیز راهی خانه دومشان شدند. در این میان هرچند در خواست واکسن برای هنرمندان با اولویت زمانی تزریق، درخواست شده اما مردم هیچ نکته ترجیحی بین فرزندان خود و دیگران نمی‌بینند.

دسترسی تبعیض‌آمیز به واکسن در سطح جهان به سطح برخی جوامع وکشورها نیز رسیده و موجب اندوه وترس مضاعف آن‌ها گردیده است. نکته عجیب آنکه وقتی بسیاری از کشورهای دوست ومتحد وثروتمند امریکا واروپا، واکسن‌های روسی وچینی تهیه کرده ومورد استفاده قرار می‌دهند حامیان حقوق بشر و دلسوزان مردم خود را به غفلت زده وتغافل می‌نمایند اما وقتی نوبت کشور ما می‌رسد از داخل وخارج صدای واویلا از طرف دلسوزان دروغین بلند می‌شود این ترفند‌های حیله گرانه چه دلایلی دارند؟

دولت ونهادهای متولی باید سریعا چاره‌ای برای این مورد وموارد مشابه بکار گیرند. درآمدهای کلان بسیاری از این سلبریتی‌ها و زندگی لاکچری آن‌ها در کنار برخی از رفتارها، نشان‌دهنده فاصله‌شان از مردم است که موجب تلخکامی وآزردگی بسیاری از هموطنان گردیده است. به نظر می‌رسد مرگ تلخ و دل آزار دوتن از چهره‌های مورد علاقه وتوجه جامعه که بعد از یک برنامه دچار کرونا شدند بعضی از سلبریتی‌ها را به ترس واداشته به آنسوی آبها کشانده است.مجید ابهری/ روزنامه آفتاب یزد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: