کد خبر: ۲۷۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - 2021February 20
تجهیزات این آزمایشگاه تأییدیه‌های CE و FDA را دریافت کرده است و از بالاترین استانداردهای بین‌المللی در فرایند انجام تست‌های تشخیصی برخوردار است.

شفاآنلاین>سلامت> نخستین آزمایشگاه تخصصی تست‌های مولکولی (PCR) کشور مجهز به تجهیزات تمام‌خودکار با سرمایه‌گذاری 2میلیون دلار و حمایت وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شفاآنلاین: عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در مراسم آغاز به کار این آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه بهره‌برداری شده به‌عنوان لابراتوار مرجع تست تشخیص کرونا قادر است تا با تکمیل فازهای خود روزانه 10هزار تست شامل کرونا و ایرتست‌های غربالگری را بررسی و نتایج آن را اعلام کند.

مسعود مردانی افزود: تجهیزات این آزمایشگاه تأییدیه‌های CE و FDA را دریافت کرده است و از بالاترین استانداردهای بین‌المللی در فرایند انجام تست‌های تشخیصی برخوردار است. وی با بیان اینکه سرعت در تشخیص بیماران مبتلا به کووید-19 برای جلوگیری از شیوع ویروس اهمیت بالایی دارد، افزود: راه‌اندازی این آزمایشگاه نه‌تنها در حوزه کرونا بلکه در تشخیص به موقع سایر بیماری‌ها نیز می‌تواند کمک شایانی به بخش سلامت کشور کند. امیدوارم با ورود این آزمایشگاه و کاهش هزینه تست‌های PCR دسترسی به این خدمت برای عموم مردم فراهم شود.

حامد حیدریان، مدیر ارشد توسعه مجموعه نیز گفت: تفاوت این آزمایشگاه با سایر آزمایشگاه‌های کشور در سرعت و دقت بالای آماده‌سازی نتایج تست‌هاست. در فاز اول، این آزمایشگاه با ظرفیت 7هزار تست در روز فعالیت خود را آغاز کرده است. وی افزود: در فازهای بعدی این آزمایشگاه خدمات خود را در زمینه تست‌های غربالگری خون، پلاسما و سرطان‌های مختلف نیز ارائه و قابلیت افزودن تست‌های جدید با توجه به نیاز کشور را دارد.روزنامه همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: