کد خبر: ۲۷۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۳ - 2014July 07
شفا آنلاین:کم وزنی در افراد، دلایل متنوعی دارد در اکثر موارد دلایل سرشتی است که این افراد معمولا از اشتهای خوبی برخوردارند و به دلیل بالا بودن سطح متابولیسم پایه، علی‌رغم مصرف کافی و یا شاید اضافی مواد غذایی، دچار اضافه وزن نمی‌شوند و این نوعی موهبت الهی برای این افراد است در مواردی که کم‌وزنی دلایل دیگری دارد، ماه رمضان فرصتی برای جبران این کم‌وزنی است.
به گزارش شفا آنلاین،تیرنگ نیستانی، متخصص تغدیه گفت: در بررسی علل کم‌وزنی، مسائل متابولیک، مشکلات قلبی و یا تیروئید بررسی می‌شود به علاوه عواملی مثل وضعیت غذا، دریافت میزان کالری روزانه، اشتهای فرد، نظم و تعادل و تناسب در غذا خوردن و تنوع در مصرف گروه‌های مختلف مواد غذایی بررسی می‌شود.

وی افزود: اگر با تمام بررسی‌ها، مشکل و موردی پیدا نشود، مداخله تغذیه‌ای بی‌معنی است و نیازی به افزایش وزن وجود ندارد، چرا  که به نفع سلامت نیست. وزنی که به دلیل افزایش کالری دریافتی بالا برود، باعث افزایش توده چربی می‌شود و مناسب نیست و در اکثر موارد با تغییر مجدد الگوی تغذیه‌ای، برگشت‌پذیر است.

این متخصص تغذیه برای افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند توصیه کرد: در ماه مبارک رمضان از آنجایی که نظم در مصرف مواد غذایی در ساعات معین از روز وجود دارد، فرصت مناسبی برای کسانی است که تمایل بر افزایش وزن دارند.

بهترین افطاری برای این افراد، مصرف یک لیوان شیر به همراه عسل یا خرما است تا میزانی از کالری مورد نیاز را دریافت کنند.

نیستانی ادامه داد: بهتر است افراد کم‌اشتها در هنگام افطار، به جای مصرف گروه‌های غذایی فرعی که اشتهایشان را از بین می‌برد، غذای اصلی را مصرف کنند.

و نکته آخر اینکه حتما وعده سحری را شبیه یک نهار و یا صبحانه میل کنند و با جایگزینی گروه‌های مختلف غذایی، آنچه که بیشتر با میل و اشتها و سلیقه تغذیه‌ای‌شان هماهنگ است، مصرف کنند تا بتوانند در پایان ماه مبارک رمضان به وزن دلخواه و ایده‌آل خود برسند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: