کد خبر: ۲۷۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - 2021February 11
به عبارتی از مجموع ۱.۶ دهم تخت به ازای هزار نفر در سال ۹۲ در حال حاضر به ۲.۳ دهم تخت به ازای هر هزار نفر رسیده ایم.
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت از افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین :سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت  در آئین بهره برداری از طرح های ملی وزارت بهداشت گفت: قبل از انقلاب مجموعا ۵۰ هزار تخت بیمارستانی داشتیم که این میزان تا سال ۱۳۹۲ به ۹۷ هزار تخت رسیده است. در دولت تدبیرو امید ۴۰ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی اضافه شده است.

تقوی نژاد ادامه داد: به عبارتی از مجموع ۱.۶ دهم تخت به ازای هزار نفر در سال ۹۲ در حال حاضر به ۲.۳ دهم تخت به ازای هر هزار نفر رسیده ایم.

به گفته این مقام مسئول، با تامین اعتبار مناسب برای پروژه‌های وزارت بهداشت ۲۹۰ پروژه  هم اکنون در حال ساخت هستند که ۸۷ مورد از آن‌ها بیمارستانی بوده و می‌توانند ۱۴ هزار تخت به ظرفیت موجود ما اضافه کنند.

۷۰ درصد از تخت‌های آی سی یو در دولت فعلی ساخته شده است
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه  ۱۵ هزار ظرفیت به شبکه بهداشت اضافه می‌شود، افزود: در بخش سلامت انقلابی رخ داده است. ۷۰ درصد از تخت‌های آی سی یو شبکه بهداشت در دولت فعلی ساخته شده است که فقط ۳۰ درصد آن در سال جاری به مجموعه فضای بیمارستانی کشور اضافه شده است.

او تصریح کرد: تا قبل از سال ۹۲ حدود ۹۸ هزار لیتر در دقیقه امکان تامین اکسیژن را برای بیماران داشتیم که خوشبختانه هم اکنون به ۳۲۶ هزار لیتر در دقیقه رسیده است؛ در سال ۹۲ فقط ۲۰ هزار نفر می‌توانستند به طور همزمان از این ظرفیت استفاده کنند و اکنون ۶۵ هزار بیمار می‌توانند از این زیر ساخت استفاده کنند که فقط ۱۰۰ هزار لیتر از این ظرفیت در سال جاری اضافه شده است.

رتبه پایین تهران از نظر شاخص‌های شبکه بهداشت و درمان
به گفته‌ این مقام مسئول، تهران از نظر شاخص‌های شبکه بهداشت و درمان از متوسط کشوری وضعیت پایین تری داشته است و ۹۴ درصد ظرفیت شبکه تهران و حاشیه تهران فرسوده بود. ۴۹ پروژه با ۳۳۲ طرح در تهران و اطراف تهران بازسازی شده و ۱۲ مورد از این پروژه‌ها شامل ۵۶۰ تخت در حاشیه تهران افتتاح شده است.

تقوی نژاد افزود: در حال حاضر ۲۶ پروژه در استان تهران با هزار و ۷۰۰ تخت در حال اجرا و بزرگترین بیمارستان تهران هم اکنون در حال ساخت است.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حاشیه تهران با ۲ و نیم میلیون جمعیت به جز ۱۰۰ تخت خواب در شهریار اصلا امکانات بهداشتی دیگری نداشتیم و هم اکنون بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی ملارد، ۲۵۵ تخت خوابی فردیس، ۴۰۰ تخت خوابی اسلامشهر، ۳۱۳ تخت خوابی شهریار در حال احداث است.

او ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی شهر قدس امروز افتتاح می‌شود و اولین بیمارستان زنجیره‌ای است که باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها افزایش رضایت مندی می‌شود. ۷۰ درصد اشتغال در این بیمارستان از نیرو‌های بومی منطقه تامین می‌شود و تا پایان این دولت ۲ هزار تخت دیگر را هم به بهره برداری خواهیم رساند.

افتتاح پروژه بیمارستانی به نام سردار سلیمانی در کرمان
در ادامه قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: کرمان به لحاظ جمعیت  شهدای زیادی را به انقلاب تقدیم کرده است و امروز با افتخار یک بیمارستان ها در استان کرمان که یکی از پروژه‌های بزرگ این شهرستان است  به اسم سردار بزرگ شهید سلیمانی افتتاح می شود.

او افزود: این بیمارستان ۱۵۴ تخت دارد و احتساب تخت‌های دیالیز و بخش‌های جانبی دارای ۲۰۰ تخت است.

معاون درمان وزارت بهداشت  اظهار کرد: در دوران اجرای طرح تحول سلامت که جزو پر افتخار‌ترین دوره‌های دولت فعلی است نزدیک به هزار تخت در استان کرمان راه اندازی شده است و ۱۱۰۰ تخت دیگر در حال ساخت است.

جان بابایی گفت: علاوه بر این در حوزه بهداشت تقریباً شبکه بهداشت و درمان استان کرمان تکمیل شده که یکی از افتخارات ما است و ۴۸۰ پروژه بهداشتی در این استان به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
برچسب ها: بیمارستان ، ظرفیت ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: