کد خبر: ۲۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
متخصص ارتودنسی در گفتگو با شفا آنلاین تشريح كرد:
شفا آنلاین- داشتن لبخند و دندان های زیبا آرزوی هر فردی است که برای دستیابی به زیبایی بیشتر و افزایش اعتماد به نفس ارتودنسی های ثابت و متحرک را مورد استفاده قرار می دهد. از این رو یک متخصص ارتودنسی به بيان محاسن و معایب انواع ارتودنسی پرداخت.

دکتر مهدی روادگر در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار داشت: در صورتی که هدف فردی ردیف کردن دندان هایش باشد، شاید ارتودنسی متحرک خیلی توان جا به جایی ریشه دندان ها و اصلاح چرخش دندان ها را نداشته باشد.حال آن که برای تغییر رشد فک، کوچک بودن فک پائین، عقب بودن فک و بازکردن فک دامنه عملکرد ارتودنسی متحرک نیز نسبت به ارتودنسی ثابت بهتر است.

متخصص ارتودنسی تصریح کرد: اما برای انجام حرکات پیچیده دندانی، حرکات ریشه، جا به جایی تاج دندان ها به میزان زیاد ارتودنسی ثابت نسبت به ارتودنسی متحرک کارایی مفیدتری دارد.

معایب ارتودنسی

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین تصريح كرد: در صورت عدم رعایت بهداشت حین درمان ارتودنسی، امکان پوسیدگی دندان ها وجود دارد حال آن که در ارتودنسی های متحرک چنین حالتی کمتر برای فرد رخ می دهد.

روادگر اظهار داشت: در موارد نادر که بیمار به طور ژنتیکی دارای پتانسیل تحلیل ریشه دندان ها باشد امکان دارد در صورت استفاده از ارتودنسی دچار تحلیل ریشه دندان هایش شود اما به طور کلی این امر به صورت قطعی قابل پیش بینی نیست.

به گفته وی درمان با ارتودنسی دستكم يك تا سه سال زمان نياز دارد و مستلزم صبوری و رعایت بهداشت است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: