کد خبر: ۲۷۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 27
پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰ دستگاه دیالیز در این استان وجود داشت اما از یکسال گذشته تاکنون این تعداد به ۱۸۰ دستگاه رسیده است.

شفاآنلاین>سلامت> رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با وجود مشکلات ناشی از ویروس کرونا تجهیزات درمانی رشد داشته به گونه‌ای که تعداد دستگاه های دیالیز موجود در بیمارستان‌های این استان در یکسال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شفاآنلاین: دکتر رشید حیدری مقدم روز چهارشنبه بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا ۹۰ دستگاه دیالیز در این استان وجود داشت اما از یکسال گذشته تاکنون این تعداد به ۱۸۰ دستگاه رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از ابتدای سال تاکنون وارد استان شده و تخت های آی.سی.یو موجود در بیمارستان ها از  ۱۲۰ به ۲۳۴ تخت افزایش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: دستگاه اکسیژن ساز در زمان شیوع کرونا به عنوان یکی از فاکتورهای مهم در درمان بیماران، بحران جهانی ایجاد کرده بود که در این راستا تعداد دستگاه های موجود در بیمارستان های این استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۱۲ دستگاه ۶۰۰ لیتری اکسیژن ساز به بیمارستان های همدان اضافه شد در حالیکه پیشتر اغلب دستگاه های اکسیژن ساز شهرستانها ۳۰۰ لیتری بود.

۶۳۸ بیمار دیالیزی در این استان حضور دارند که ۵۵ درصد آنان زن و ۴۵ درصد مرد هستند همچنین ۵۹۹ بیمار کلیوی نسبت به پیوند عضو اقدام کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: