کد خبر: ۲۷۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - 2021January 20
پوست هر کس منحصر بفرد است و شرایط پوست ما می‌تواند بیانگر واکنش در برابر شرایط مختلف باشد. پوست ما بسته به ترکیبات مختلف، ویژگی‌های ژنتیکی خاص خود را دارد و باتوجه به شرایط محیطی عکس العملهای متفاوتی را بروز می‌دهد

شفاآنلاین>سلامت> پوست هر کس منحصر بفرد است و شرایط پوست ما می‌تواند بیانگر واکنش در برابر شرایط مختلف باشد. پوست ما بسته به ترکیبات مختلف، ویژگی‌های ژنتیکی خاص خود را دارد و باتوجه به شرایط محیطی عکس العملهای متفاوتی را بروز می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین: خوشبختانه بی‌نظمی‌های بافتی مانند چین و چروک، پیری زودرس، جای زخم، آکنه، برآمدگی و لکه‌های آفتاب و سلولیت همه با جوانسازی پوست قابل اصلاح است. بطور کلی، پاکسازی و جوانسازی یک روش درمانی آرایشی است که هدف آن بازگرداندن ظاهر زیبا، جوان و با طراوت به چهره افراد است. یکی از روش‌های جوانسازی پوست، هایفو تراپی است لذا با توجه به اهمیت موضوع در اینباره با دکتر حمید وحیدی، متخصص پوست و مو گفتگو کرده ایم.


وی در اینباره می‌گوید: هایفو به معنای امواج اولتراسوند با فرکانس بالاست. در این روش از انرژی میکرو امواج فراصوت متمرکز برای منقبض کردن الیاف کلاژن و تحریک رشد کلاژن جدید به منظور ایجاد یک لیفت طبیعی، بدون عمل جراحی و نقاهت پس از عمل استفاده می‌شود. الیاف کلاژن به استحکام ساختارهای مختلف بدن کمک می‌کند و همچنین از جذب شدن و تحلیل رفتن ساختارهایی مانند پوست جلوگیری می‌کند.

دکتر وحیدی خاطرنشان کرد: روش هایفوتراپی به عمق پوست نفوذ می‌کند بدون اینکه هیچ زخمی یا قرمزی پوست ایجاد شود و اصولا ارزش واهمیت این روش در همین ویژگی منحصربفرد است که سطح خارجی پوست کاملا دست نخورده باقی می‌ماند.علت این پدیده این است که انرژی این امواج آنچنان بالا نیست که بتواند در نقطه برخورد با سطح پوست باعث سوختگی شوند. این متخصص پوست و مو ابراز کرد: در هایفوتراپی مدت زمان شلیک امواج اولترسوند به هریک از نقاط هدف فقط کسری از ثانیه است ونقاط مجاور بعدی بلافاصله یکی پس از دیگری توسط دستگاه هایفوتراپی هدف شلیک قرار می‌گیرند به همین دلیل سطح بیرونی کاملا سالم وبدون عارضه باقی می‌ماند زیرا تمام اتفاقات زیر پوست رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که اثرات هایفوتراپی چگونه است "، بیان کرد: در همان لحظه انجام هایفو معمولا بیمار کشیده‌تر شدن پوست را احساس می‌کند ولی نتایج بعد از 2 ماه بیشتر مشخص می‌شود و روند بهبودی طی شش ماه آینده نیز ادامه دارد و فرد شاهد اثرات بیشتری درزمینه سفت شدن ولیفت شدن صورت وگردن خواهد بود. دکتر وحیدی توضیح داد: افرادی تمایل دارند همیشه جوان بمانند می‌توانند از این روش از30  سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند. اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی‌های بیشتر می‌دهد.

در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می‌توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال و هایفو استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید. همچنین افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند ونگران شل شدن صورت وگردن هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به این پرسش که" آیا روش هایفو هیچ خطری ندارد "، می‌گوید:.تکنولوژی هایفو با سونوگرافی یکی است اما تنظیمات ونیز تاثیرات این دو با هم متفاوت است.لذا از ایمن بودن این روش مطمئن باشید.وی تصریح کرد: با انجام یک جلسه هایفو کشیده شدن ابروها،گونه ها، خط فک مشاهده می‌شود.عمق خط خنده کاهش می‌یابد،افتادگی گوشه لب‌ها کمتر می‌شود،خطوط پنجه کلاغی دور چشم صاف‌تر می‌شوند،همچنین شلی گردن وغبغب تاحدودی اصلاح می‌شود

دکتر وحیدی متذکر شد: خانمهای باردار، داشتن زخم یا تبخال فعال در محل مورد درمان، وجود پروتز فلزی یا استنت قلبى، بیماران صرعی، دیابتی‌ها نمی‌توانند از روش هایفو برای جوانسازی پوست استفاده کنند.این متخصص پوست و مو، مزایا انجام روش هایفو را اینگونه تشریح کرد: لیفتینگ بسیار قوی تنها با یک جلسه، عدم آسیب بافتهای پیرامون، عدم نیاز به استراحت و مراقبتهای خاص قبل و بعد از انجام پروسه، وابسته نبودن به تیپهای پوستی، وابسته نبودن به فصل از جمله مزایای هایفو است. وی ابراز داشت: شستشو با آب سرد و استفاده از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب، تنها مراقبت مورد نیاز پس از هایفو تراپی است و نیاز به مراقبت‌های خاص دیگر نیست. دکتر وحیدی مطرح کرد: پس از انجام هایفوتراپی، معمولا بجز مختصر قرمزی که طی یکساعت از بین می‌رود وگاها مختصر تورم که آنهم طی چند ساعت محو می‌شود اتفاق دیگری نمی‌افتد و دربعضی موارد ممکن است پوست ناحیه به لمس حساس شود که آنهم یکی دوروزه خوب می‌شود. این متخصص پوست و مو بیان کرد هایفوتراپی مزایایی مانند لیفت و سفت شدن پوست گونه، لیفت فک و چانه،کاهش چروک و خطوط عمودی گوشه‌های لب، بهبود خط چانه و رفع غبغب، سفت شدن پوست و لیفت پیشانی، لیفت و بالا کشیدن ابرو و بهبود و صاف شدن بافت پوست را برای افراد در پی دارد. روزنامه آفتاب یزد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: