کد خبر: ۲۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۳ - 2014July 05
شفا آنلاین:سازمان بهداشت جهانی خواستار "اقدامات جدی" برای مقابله با شیوع بیماری شده است.
به گزارش شفا آنلاین،سازمان بهداشت جهانی گزارش می‌دهد که شمار کسانی که در اثر ابتلا به ویروس مرگبار ایبولا در غرب آفریقا جان خود را از دست داده اند به ۴۶۷ نفر رسیده است. 
 
اين در حالي است که سازمان بهداشت جهانی اخیرا گفت که ۱۵۰ مامور به منطقه فرستاده و براساس این گزارش ۶۸ نفر از آنها از ۲۳ ژوئن تاکنون جان خود از دست داده‌اند. 
 
این سازمان اضافه کرد که شمار موارد ابتلا در اواخر ماه ژوئن از ۶۳۵ نفر به ۷۵۹ نفر افزایش یافته که ۲۰ درصد بالا رفته است. 

این وسیع ترین شیوع ایبولا تاکنون از نظر آمار ابتلا، مرگ و گسترش جغرافیایی است که گینه، سیرالئون و لیبریا تجربه می‌کنند.

ایبولا که باعث تب همراه با خونریزی می‌شود درمانی ندارد و در اثر تماس با مایعات بدن مبتلایان یا حیوانات مانند ادرار، عرق و خون منتقل می‌شود.

محققان می‌گويند این افزایش باعث فشار بر وزرای بهداشت ۱۱ کشور غرب آفریقا خواهد شد که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در غنا برای بحث درباره این بحران دیدار کنند. 

خدمه سازمان‌های بهداشتی که با شیوع مبارزه می‌کنند می‌گویند در سراسر منطقه با مقاومت روبرو شده‌اند و بعضی از آنها هدف حمله قرار گرفته‌اند.

وزارت بهداشت لیبریا مراکز درمانی برپا کرده و یک کمپین خدمات عمومی راه اندازی کرده است که شامل آموزش کارمندان بخش بهداشت برای استفاده از لباس‌های محافظ می‌شود، این کشور همچنین بیمارستان‌ها را از نپذیرفتن بیماران با علائم ایبولا منع کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: