کد خبر: ۲۷۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۹ - 2021January 17
از میان ۱۴ نفری که هفته گذشته واکسن دریافت کردند ۳ نفر دوز دوم را هم دریافت کردند، از امروز هم باقی نفرات آماده دریافت دوز دوم واکسن شدند و تاکنون عارضه جدی حادث نشده است.

شفاآنلاین>سلامت> مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا گفت: داوطلبان واکسیناسیون کرونا، آماده دریافت دوز دوم هستند.

به گزارش شفاآنلاین: محمدرضا صالحی در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: از میان ۱۴ نفری که هفته گذشته واکسن دریافت کردند ۳ نفر دوز دوم را هم دریافت کردند، از امروز هم باقی نفرات آماده دریافت دوز دوم واکسن شدند و تاکنون عارضه جدی حادث نشده است.

او ادامه داد: عوارضی که تاکنون از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان مشاهده شده همانند عوارض مربوط به واکسن‌های قبلی است که تب خفیف و درد محل تزریق، ضایعات پوستی مختصر از جمله عوارضی بود که مشاهده شد و البته لازم به درمان هم نبود زیرا همه این عوارض پس از چند ساعت از بین رفتند.

صالحی در خصوص واکسن نوترکیب آنفلوآنزا گفت: تب ناشی از تزریق واکسن آنفلوآنزا بسیار شایع است و در برخی موارد حالتی شبیه به سرماخوردگی ایجاد می‌کند.

او افزود: زمانی که تعداد داوطلبان به ۵۶ نفر برسد مرحله دوم واکسیناسیون و کارآزمایی ها آغاز می‌شود زمان احتمالی این اتفاق را می‌توان اوایل اسفندماه عنوان کرد در حال حاضر منتظر تأیید مراحل ذیصلاح نسبت به عملکرد مرحله اول واکسیناسیون هستیم.

صالحی ادامه داد: در مرحله دوم احتمالاً روزانه ۵۰۰ نفر مورد واکسیناسیون و کارآزمایی قرار خواهند گرفت.

او تصریح کرد: مشخصاً در مورد واکسن کرونا، شاید بشود گفت حدوداً اردیبهشت و خرداد شاهد نتیجه جدی خواهیم بود در آن زمان، اگر واکسیناسیون‌ها به خوبی پیش برود احتمالاً طرح واکسیناسیون عمومی در کشور طراحی خواهد شد.

مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا گفت: شرایط فعلی کرونا در کشور مانند جنگ احد شده زیرا دقیقاً زمانی که فکر می‌کنیم به ویروس فائق آمده و پیروز شده ایم و رخت مسافرت می‌بندیم دوباره دستخوش ویروس کرونا قرار می‌گیریم.

صالحی افزود: شبیخون‌های لحظه به لحظه کرونا سبب دلشوره و نگرانی کادر درمانی بیمارستان‌ها شده زیرا نگرانیم که دوباره روزهای تلخ و سخت گذشته بازگردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: