کد خبر: ۲۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
شفا آنلاين-به گفته دکتر سید ضیاء الدین مظهری آمارها نشان می دهد تعداد مبتلایان به پرفشاری های خون یا بیماری های متابولیکی در افراد چاق و فربه خیلی بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاين،این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این که از این جهت قدم اول کاهش تدریجی وزن است، توضیح داد: البته کاهش وزن باید به صورت علمی و متناسب با شرایط فرد باشد چون تغییر وزن ناگهانی نه تنها علاج اضافه وزن و چاقی نیست بلکه فرد را مبتلا به عوارض این کاهش ناگهانی وزن خواهد کرد.

 وی با تاکید بر این که در کنار کاهش منابع غذایی حاوی کالری فاقد مواد مغذی، باید فعالیت بدنی نیز شروع شود، خاطرنشان کرد: سکه سلامتی دو رو دارد؛ یک روی این سکه تغذیه مناسب، متعادل و متنوع است که بتواند ریزمغذی های ضروری را به بدن برساند. این رژیم باید حاوی گوشت کم و لبنیات کمتر چرب و غذاهای کم نمک باشد.


رییس انجمن تغذیه با اشاره به این که استفاده زیاد از میوه جات و سبزیجات تازه بسیار توصیه می گردد، ادامه داد: ضمنا اگر بتوانیم میزان نمک مصرفی را کاهش دهیم آب کمتر در بدن حبس می شود و فشار خون بالا اتفاق نمی افتد. چون مصرف نمک بیش از حد فشار خون حجمی را افزایش می دهد. 


دکتر مظهری با بیان این که متاسفانه امروزه بسیاری از مردم بدون این که غذا را بچشند، به آن نمک اضافه می کنند، توضیح داد: فراموش نکینم که جلوگیری از مصرف فست فودها و سوسیس و کالباس در جلوگیری از ابتلا به چاقی و اضافه وزن و در نتیجه ابتلا به فشار خون موثر است. 

سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: