کد خبر: ۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
شفا آنلاين-به گفته یک متخصص بیماری های روماتولوژی مفاصل منجر به ایجاد تحرک در بدن می شود و هر جا که دو استخوان به هم می رسند و قرار است که روی همدیگر حرکت بکنند، در آن ناحیه مفصل وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر مهدی امام توضیح داد: به مرور زمان خواه ناخواه درجاتی از آسیب مفصل در همه افراد به وجود خواهد آمد. در این صورت تحرک فرد دچار مشکل می شود و در واقع می توان گفت یکی از عوامل مهم زمینگیری در سنین میانسالی مشکلات مفصلی است. 


وی با اشاره به این که یک سری از قوانین برای طولانی کردن عمر مفصل وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر این قوانین را به کار ببریم، می توانیم خصوصا در سنین بالا زندگی با کیفیت تری داشته باشیم. این قوانین از دوران طفولیت تا بزرگسالی باید به کار برده شوند. 


دکتر امام افزود: به طور کلی دردهای مفاصل و مشکلات مفصلی مثل آرتروز در خانم ها شایع تر است. ولی آسیب های مفصلی ناشی از شغل بیشتر در آقایان دیده می شود. همچنین زنان مستعد پوکی استخوان و بیماری های روماتیسمی هستند. 


وی گفت: بخصوص افراد چاق استعداد ابتلا به آرتروز را دارند البته پوکی استخوان نیز در افراد سفید و لاغر بیشتر دیده می شود. برای همین در طب نه لاغری خیلی زیاد و نه چاقی خیلی زیاد توصیه می شود. این یکی از قوانین محافظتی نگهداری از مفاصل است. 


دکتر امام در پایان توضیح داد: امروزه دیده شده هر 5 کیلو اضافه وزن آسیب های مفصلی را افزایش داده و احتمال آتروز در زانو ها و بند انگشتان را بیشتر می کند. البته تنها وزن دخیل نیست. امروزه نسل چربی به عنوان یک بافت غده درونریز در بدن ترشحات متنوعی دارد که اکثر آنها برای زانو عروق قلب و انگشتان عوارض بسیار زیادی دارند.

سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: