کد خبر: ۲۶۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۹ - 2020December 21
طرح عرضه خودرو در بورس در کمیسیون تصویب شده است و ما در حال بررسی جزئیات این طرح هستیم.
شفاآنلاین>سلامت>در شرایطی که وزیر صمت چند روز پیش مدعی شده بود طرح عرضه خودرو در بورس منتفی شده اما رئیس‌ کمیته خودرو در کمیسیون صنایع مجلس این ادعا را رد کرد و گفت: طرح عرضه خودرو به هیچ وجه از دستور کار مجلس خارج نشده است.
به گزارش شفاآنلاین:روح‌الله ایزدخواه در گفت‌و‌گو با مهر در مورد اظهارات وزیر صمت مبنی بر منتفی شدن عرضه خودرو در بورس، اظهار داشت: کلیات طرح عرضه خودرو در بورس در کمیسیون تصویب شده است و ما در حال بررسی جزئیات این طرح هستیم.
رئیس ‌کمیته خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: آقای رزم حسینی وزیر صمت از ابتدا مخالف این طرح بودند و احتمالاً با چند تن از مخالفان طرح عرضه خودرو در بورس در مجلس صحبت کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که این طرح منتفی شده است در حالی که اینطور نیست و این موضوع به هیچ وجه از دستور کار خارج نشده است.
وی ادامه داد: وزیر صمت طرحی را به صورت حضوری برای ما تشریح کرد و آن هم اینکه قیمت گذاری خودروهای کم تیراژ که ۴۵ درصد محصولات خودروسازان را شامل می‌شود آزاد شود و قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ دستوری بماند اما هر سه ماه یک بار اصلاحیه بخورد و افزایش یابد.
ایزدخواه گفت: اگرچه این طرح به صورت حضوری برای نمایندگان تشریح شد ولی لایحه آن به مجلس ارائه نشد اما در مجموع مجلس به هیچ وجه با این برنامه موافق نیست.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد زمان تصویب نهایی طرح عرضه خودرو در بورس، تصریح کرد: در حال حاضر در مجلس فصل بودجه است و اگر جزئیات طرح را در کمیسیون نهایی کنیم، امیدواریم که تصویب نهایی این طرح در همین امسال انجام شود.
گفتنی است مخالفت وزیر صمت با عرضه خودرو در بورس در حالی است که وی از حامیان واردات خودروهای خارجی به کشور آن هم در سال جهش تولید است.
کیهان
برچسب ها: عرضه ، خودرو ، بورس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: