کد خبر: ۲۶۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۹ - 2020December 21
همکاران ما در واحدهای صنعت، معدن و تجارت موظفند کماکان با نظارت لازم، با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی کنند
رئیس‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر را خلاف قانون دانست.
عباس تابش در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت‌های تولیدی و پخش اظهار داشت: فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون است. لذا باید رفتار همه عوامل فروش و توزیع کنندگان و نمایندگی‌های عرضه مورد رصد قرار گرفته و از انجام تخلف موضوعی به خصوص عرضه خارج از شبکه و گران فروشی جلوگیری شود. بدیهی است مسئولیت عملکرد کلیه ویزیتورها و عوامل پخش با واحدهای اصلی بوده و حتماً می‌بایست کنترل‌های لازم در این خصوص توسط این شرکت‌ها صورت گیرد.
وی ضمن بیان روند نظارت و بازرسی‌های انجام شده بر حسن توزیع شرکت‌های پخش و توزیع‌کنندگان مواد غذایی و پرونده‌های تخلفاتی متشکله، درخصوص توزیع خارج از شبکه روغن خوراکی، تاکید کرد: مطابق دستورالعمل ابلاغ شده این سازمان، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان و بازرسان اصناف موظفند، ضمن برنامه ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدامات نظارتی و بازرسی خود را بر چگونگی فروش و توزیع روغن خوراکی متمرکز کنند.
رئیس‌سازمان حمایت مصرف‌کنندگان اضافه کرد: همکاران ما در واحدهای صنعت، معدن و تجارت موظفند کماکان با نظارت لازم، با فروش اجباری کالاها همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله و در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی کنند و مردم می‌توانند تخلفات مشاهده شده را از طریق تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها گزارش کنند.
در ادامه این جلسه، شرکت‌های تولیدی و پخش روغن خوراکی با تقبیح هر گونه تخلف از جمله تخلف فروش اجباری اظهار داشتند که کارخانجات روغن نباتی هیچ نقشی در فروش اجباری سایر کالاها همراه نداشته و فرایند فروش در شبکه توزیع مطابق ضوابط انجام می‌شود اما بعضاً تخلفاتی از سوی برخی عوامل فروش صورت می‌پذیرد که بایستی با آن برخورد شود.
گفتنی است، صرفا با برگزاری جلسه، وضعیت بازار کالاهای اساسی سامان نمی‌گیرد.
کیهان
برچسب ها: فروش اجباری ، کالا ، تخلف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: