کد خبر: ۲۶۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 20
یکی از مسائلی که مورد بررسی و در دستور کار ما قرار گرفته رفع کمبود نیرو و انجام کار استخدامی افراد است.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در حالی که به طور استاندارد ۲/۵ برابر پرستار به ازای هر تخت باید وجود داشته باشد، اما در ایران این رقم بین۷/. یا ۰/۸ است.

به گزارش شفاآنلاین:محمد میرزا بیگی رئیس سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه در ایام کرونا تمام مدافعان سلامت در راس کار و بسیار خدمتگذار این مرز و بوم بودند، اظهار کرد:  این روز تنها بهانه و فرصتی است تا همه ما  از زحمات این بزرگواران تشکر ویژه‌ای کنیم.

او گفت: سازمان نظام پرستاری یک سازمان مردم نهاد، دارای حدود ۲۰۰ هزار نفر عضو از پرستاران در سراسر کشور است و هر ۴ سال یکبار با رای مستقیم آن‌ها انتخاب می‌شود. در حال حاضر یک سالی می‌شود که ما دوره پنجم را هم شروع کرده ایم.

میرزابیگی بیان کرد: یکی از مسائلی که مورد بررسی و در دستور کار ما قرار گرفته رفع کمبود نیرو و انجام کار استخدامی افراد است. به طور استاندارد ۲/۵ برابر نیرو به ازای هر تخت باید وجود داشته باشد که این موضوع در حال بررسی و انجام است.

او افزود: حدودا بین۷/. یا ۰/۸ نیرو در حال خدمت هستند که این میزان عدد کمی است. این مسئله باعث می‌شود که با فرسودگی و خستگی نیرو‌ها رو به رو شویم و به یکباره کمبود شدید نیرو را احساس کنیم.

میرزابیگی تصریح کرد: مراحل استخدامی در حال انجام است، اما از مسئولان ذی ربط درخواست می‌کنیم به این موضوع سرعت ببخشند و از اول دی کارکنان را به کاربگیرند.

او گفت: پرداخت نشدن معوقات اگر چه به دلیل کاهش در آمد دانشگاه‌ها است، اما با این وجود توانستیم تعداد عقب ماندگی را از ۱۸ به ۵ ماه برسانیم. تصمیم گرفته شد که از کارانه کادر پرستاری هم مبالغی کم نشود و تمام کمال هزینه‌ها پرداخت شود. ما با مجلس و دیوان عدالت در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر رفع شود.


میرزابیگی با خانواده شهید مدافع سلامت دیدار کرد
بحث نظام پرداخت و تعرفه‌ها
میرزابیگی تصریح کرد: برخلاف آن چه که بیمارستان‌ها پذیرای بیماران زیادی بود همچنین  بیشترین حجم کاری را از کادر پرستاری می‌دیدیم، متوجه شدیم درآمد آن‌ها در قبال خدمات شایسته آنها کاهش پیدا کرده است.میزان زحمت و خدمتگذاری پرستاران نسبت به دستمزدشان بسیار کم است.این موضوع نشان می‌دهد نظام پرداخت در قبال زحمات کارکنان تطابق نداشته و برابر نیست. اگر قرار است تصمیمات و تغییراتی در نظام پرداخت گرفته شود، این اتفاق باید  فوری صورت بگیرد تا شاهد نارضایتی کادر پرستاری در این باره نباشیم.
برچسب ها: فاصله ، فاحش ، کمبود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: