کد خبر: ۲۶۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 14
به دلیل نداشتن اتاق عمل فراوری و پزشکانی که دوره های مخصوص انتقال سریع اعضا و پیوند آن را دیده باشند، امکان انجام این عمل ها در استان وجود ندارد
شفاآنلاین>سلامت>کوردیناتور ارشد تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای کرونایی، کشور با کاهش اهدای عضو روبرو شده است.

به گزارش شفاآنلاین:قادری  درخصوص دلیل این کاهش با اشاره به اینکه در کشور با کاهش میزان اهدای عضو مواجه هستیم و این امر فقط مختص استان مرکزی نیست، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، ممکن است فرد یا کاندیدای اهدای عضو، درگیری ریوی پیدا کند.

وی تصریح کرد: همین امر باعث محدودیت در اهدای عضو می شود و در واقع در این شرایط، کاندیدای اهدای عضو از سیکل اهدا خارج می شود.

وی در ادامه  از انجام یک مورد اهدای عضو خبر داد و گفت: اعضای خانواده این بیمار، به پیوند اعضای بیمار خود که بر اثر مرگ مغزی، امکان انجام این عمل را داشت رضایت داده اند و این عمل در تهران انجام گرفت.

قادری افزود: بیمار مردی ۶۹ ساله بود که به دلیل خونریزی مغزی و ناگهانی دچار مرگ مغزی شده بود که به گفته کادر پزشکی سابقه فشارخون نیز داشته است. امسال این سومین مورد از مرگ مغزی و پیوند اعضا در استان بود.

وی در پایان افزود: به دلیل نداشتن اتاق عمل فراوری و پزشکانی که دوره های مخصوص انتقال سریع اعضا و پیوند آن را دیده باشند، امکان انجام این عمل ها در استان وجود ندارد، اما می توان با پیگیری‌ و نامه نگاری های زیاد حداقل بخش پیوند کلیه را در استان و با آموزش کادر مخصوص و مورد نظر راه اندازی کرد
ایسنا
برچسب ها: صابون ، کرونا ، اهدای عضو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: