کد خبر: ۲۶۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 12
آسترازنکا جمعه گذشته اعلام کرد که ایده تولید واکسن ترکیبی را بررسی خواهد کرد.
شفاآنلاین>سلامت>به گفته یک مقام روسی، شرکت داروسازی آسترازنکا که در حال تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد است، قرار است یک سری آزمایش‌های بالینی را برای آزمایش یک واکسن ترکیبی، مرکب از واکسن آکسفورد و واکسن روسی "اسپوتنیک‌-وی"، آغاز کند.

 به گزارش شفاآنلاین:کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری ملی روسیه که پشتیبان مالی واکسن روسی است در بیانیه‌ای گفت که در صورت اثبات موثر بودن واکسن ترکیبی در آزمایش‌های بالینی، روسیه مصمم است تولید مشترک آن را با آسترازنکا آغاز کند. 

 در این باره منتشر کرد: آسترازنکا جمعه گذشته اعلام کرد که ایده تولید واکسن ترکیبی را بررسی خواهد کرد. دانشمندان روسی معتقدند که واکسن ترکیبی می‌تواند اثربخشی مضاعف داشته باشد. 

آسترازنکا گفت که  با همکاری موسسه گامالیا در روسیه که واکسن روسی را ساخته است، به زودی تحقیقات مشترکی را برای مطالعه اثربخشی واکسن ترکیبی آغاز می‌کند. 

براساس یافته‌های یک مطالعه جدید که روز پنجشنبه در مجله لانست منتشر شد، واکسن آکسفورد در صورت تجویز در دو مرحله شامل یک نصف دوز و سپس یک دوز کامل، ۹۰ درصد کارایی دارد. اما در صورت تزریق دو دوز کامل کارایی آن ۶۲ درصد است. 

به نوشته روزنامه ایندیپندت، روسیه نیز براساس یافته‌های آزمایش مقدماتی ادعا کرد که واکسن روسی ۹۲ درصد در ایجاد ایمنی در برابر ویروس کرونا موثر است. به‌رغم این که واکسن روسی هنوز در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارد، روسیه این هفته برنامه واکسیناسیون خود را آغاز کرد.
برچسب ها: واکسن ، آکسفورد ، اسپوتنیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: