کد خبر: ۲۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۳ - 2014July 03
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان گفت: پژوهش های متفاوت اثبات كرده در تمامی کشورهای اسلامی، در ماه مبارک رمضان میزان جرایم و آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیری پیدا می کند .

دکتر فربد فدائی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همچنین برخی پژوهش ها حاکی از این است که افراد دیندار با توجه به اتکا به خداوند فشار روانی کمتری را حس می کنند.

وی ادامه داد: افراد دیندار موانع و مشکلات را امتحانی از سوی خداوند می دانند که سعی می کنند به خوبی از عهده امتحانات بر آیند.

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصریح کرد: در نتیجه فرد دیندار و به تبع آن روزه دار، در برابر سختی ها احساس یأس و درماندگی نمی کند بلکه قوی تر و پر انگیزه تر می شود زیرا آن را فرصتی برای موفقیت در امتحان الهی می داند.

وی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: فرد روزه دار با امساک از خوردن زیاد از ابتلا به بسیاری بیماری های جسمی و مرگ های ناگهانی نيز مصون می ماند.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران خاطرنشان کرد: با توجه به رضایتی که از انجام یک کار دشوار به وی دست می دهد احساس آرامش و اعتماد بنفس می کند که این امر موجب تقویت دستگاه ایمنی بدن و کاهش فشار روانی می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: