کد خبر: ۲۶۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 06
بسیاری از افراد سعی دارند با کمک انواع مکمل‌ها و روش‌های تغذیه ای، سیستم ایمنی بدن خود را بهبود ببخشند، با این وجود، روش‌هایی دیگر نیز برای بهبود سیستم ایمنی بدن وجود دارد.
شفاآنلاین>سلامت>"تئوری انعطاف پذیری مغز" می‌گوید که خواب با کیفیت برای عملکرد مطلوب مغز مورد نیاز است؛ بنابراین، هنگامی که خوب، طولانی و مداوم می‌خوابیم، این امر به سیستم مغز ما زمان کافی برای بازسازی سلول‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن را می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین:اما خواب به اندازه کافی خوب نیست، یک خواب خوب شبانه، همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند منجر به کاهش وزن، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و حتی کاهش اشتیاق برای غذا‌های پر چربی شود. از سوی دیگر، خواب خوب به مغز ما این امکان را می‌دهد تا چارچوبی را برای بهبود حافظه ایجاد کرده و انتقال دهنده‌های عصبی و هورمون‌های مغز ما را دوباره در روز تأمین کند. انتقال دهنده‌های عصبی که در طول روز حضور بیشتری دارند و GABA، یک انتقال دهنده عصبی آرامش بخش، نقش بیشتری دارد.

جالب است بدانید که تمرکز و یادگیری نیز می‌توانند با تقویت سلول‌های مغزی، سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشند وقتی از مغز خود به خوبی کار می‌کشید و وقتی شما هر شب خوب می‌خوابید (یا حداقل بیشتر شب ها)، مغز شما یک فرآیند ترمیم پیچیده را پشت سر می‌گذارد. در طول چرخه خواب مغز شما سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند، هورمون‌های رشد را برای بازسازی و ترمیم سلول‌ها ترشح می‌کند و برای سازماندهی اطلاعات جمع شده در طول شب تلاش می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: