کد خبر: ۲۶۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - 2020December 01
خدمات اورژانس هوايى در كشور توسعه و جان هموطنان زیادی در نقاط صعب العبور نجات یافته است.
شفاآنلاین>سلامت>دكتر كوليوند، رییس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی با حضور در بنياد مستضعفان انقلاب اسلامى با مهندس سيد پرويز فتاح، در خصوص استفاده از ظرفيت ها، امكانات و اقامتگاه هاى آن نهاد در ايجاد نقاهتگاه و قرنطینه عمومی ديدار و گفتگو كرد.

 به گزارش شفاآنلاین:دكتر پیرحسین کولیوند از زحمات، همكارى هاى مستمر و همراهى مهندس فتاح رییس بنياد مستضعفان، در راستاى خدمت رسانى به هموطنان در حوزه بهداشت و درمان و همچنين سازمان اورژانس كشور تقدير و تشكر كرد.
 
وى با اشاره به توسعه خدمات سازمان اورژانس كشور در سال هاى اخير به افزايش كيفيت خدمت رسانى به هموطنان اشاره كرد و گفت: در سازمان اورژانس كشور با دو خدمت، در قالب طرح ٢٤٧ و ٧٢٤ جان بسيارى از هموطنان را توانستيم نجات دهيم، همانطور كه در سال گذشته با انجام اين خدمات براى دبير كل سازمان جهانى بهداشت و حفظ جان وى در تهران، توانستيم افتخارى را براى كشور ثبت كنيم.
 
دكتر كوليوند افزود: خدمات اورژانس هوايى در كشور توسعه و جان هموطنان زیادی در نقاط صعب العبور نجات یافته است. با توسعه این خدمات توانستیم مرگ و میر مادران باردار را 55 درصد کاهش دهیم.
 
وى گفت: از ابتداى شيوع كرونا تماس هاى اورژانس چندين برابر شده است و همكاران ما در سراسر كشور با روحيه جهادى در خط مقدم مقابله با كرونا در حال خدمت هستند و سازمان اورژانس کشور در همین زمان بیش از 15 عضو پیوندی را از طریق اورژانس هوایی در کم ترین زمان از یک استان به استان دیگر انتقال داده است.
 
دكتر كوليوند ادامه داد: با همت وزارت بهداشت و سازمان بسيج مستضعفين طرح شهيد حاج قاسم سليمانى با هدف شكست زنجيره كرونا شروع به كار كرده است كه دكتر نمكى مسئوليت پشتيبانى اين طرح را به بنده محول کرده است.
 
رييس قرارگاه پشتيبانى طرح شهيد سليمانى با اشاره به استفاده از هتل ها و مهمانسرا ها در ايجاد نقاهتگاه گفت: يكى از اهداف ما در اين طرح، ايجاد محيطى مناسب جهت قرنطينه افرادى است كه امكان ايجاد چنین  محيطى از لحاظ هزینه را نداشته باشند و یا افرادى كه بعد از ترخيص از بيمارستان ممكن است هنوز ناقل باشند.
 
دکتر کولیوند افزود: در بحث کنترل کرونا با مشکلاتی از جمله حضور تعداد بالای افراد یک خانواده در یک خانه مواجه هستیم که اگر فردی از آن ها مبتلا شود بقیه افراد نیز درگیر خواهند شد.
 
وی اهداف کلی و سیاست های قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت: ظرفیت های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می تواند مسیر اهداف این قرارگاه را هموار کند.
 
مهندس سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از زحمات و خدمات سازمان اورژانس کشور، این خدمات را ارزشمند دانست و گفت: ماهیت کار اورژانس نجات جان انسان ها است و همکاران شما اگر فردی را نجات دهند به مانند این است که همه مردم را نجات داده اند به همین جهت کار شما بسیار ارزشمند است.
 
وی با استقبال از این طرح افزود: بنیاد مستضعفان آماده همکاری با طرح است و فهرستی از اماکنی که می شود در اختیار این طرح گذاشت را ارائه خواهیم کرد.

وبدا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: