کد خبر: ۲۶۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 26
محققان در جریان یک مطالعه جدید موفق به کشف گروهی از سلول‌های مغزی شدند که در بروز ترس و اضطراب نقش دارند.

شفاآنلاین>سلامت>احساسات قوی مانند ترس و اضطراب، با تغییرات بدنی قابل اندازه‌گیری مانند افزایش فشار خون، ضربان قلب و تنفس و همچنین گشاد شدن مردمک چشم همراه است که به آنها واکنش ‌های انگیختگی می گویند. این واکنش های انگیختگی فیزیولوژیکی اغلب در بیماری‌ هایی مانند اختلالات اضطرابی و افسردگی به صورت غیرطبیعی کم یا زیاد می ‌شوند.

  به گزارش شفاآنلاین:اکنون محققان «دانشگاه کارولینای شمالی» در آمریکا موفق به شناسایی گروهی از سلول‌های مغزی شده اند که باعث بروز این واکنش‌ های انگیختگی می ‌شوند. آنها در مطالعه روی موش ها متوجه شدند که با به فعالیت واداشتن این سلول های مغزی می توان واکنش های انگیختگی را ایجاد کرد که موجب گشاد شدن مردمک چشم و افزایش ضربان قلب می‌شود و رفتارهای شبه اضطرابی را بدتر می ‌کند.

نتایج این مطالعه به مشخص شدن ریشه ‌های عصبی احساسات کمک می ‌کند و می تواند به شناسایی نورون ‌های مرتبط با انگیختگی منجر شود. شناسایی این نورون ها می ‌تواند هدفی برای درمان اختلالات اضطرابی و سایر بیماری‌ هایی باشد که با واکنش‌های غیرطبیعی انگیختگی همراه است.

«گرت استابر» از محققان این مطالعه گفت: این پژوهش نه تنها تعداد زیادی از نرون‌ های مرتبط با ایجاد انگیختگی و اضطراب را شناسایی می کند، بلکه زمینه را برای انجام آزمایش‌ هایی در آینده هموار می ‌سازد که می‌ توانند به بررسی سیستماتیک انواع سلول‌ هایی بپردازند که در حالت‌ های پیچیده روانی و فیزیولوژیکی نقش دارند. این کار می‌تواند به ارایه درمان ‌های جدید برای اختلالات عصبی کمک کند.

اختلالات اضطرابی، افسردگی و اختلالات دیگر که با واکنش‌ های انگیختگی زیاد و کم همراه هستند، افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می ‌دهند. ممکن است درمان‌ ها بتوانند به کاهش نشانه‌ های بیماری کمک کنند، اما بسیاری از آنها، عوارض جانبی نامطلوبی دارند و دلیل ریشه ‌ای بروز چنین اختلالاتی مبهم است.

برچسب ها: کشف ، سلول ، اضطراب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: