کد خبر: ۲۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - 2020November 24
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: هرگز نباید آموزش همگانی به عنوان بن مایه اصلی ریشه کنی کرونا مورد غفلت قرار گیرد.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا زالی روز سه شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد فرماندهی مدیریت کرونا در کلانشهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از افزایش میزان مشارکت های مردمی و اعتماد شهروندان به این سازمان خبر داد و افزود: استمرار آموزش همگانی و آگاهی بخشی به شهروندان تهرانی سرلوحه اهداف امضای این تفاهم نامه است.

به گزارش شفاآنلاین:زالی با بیان این که بین سطح سواد سلامت تخصصی در حوزه پیشگیری و میزان ابتلا و مرگ و میر با کرونا ارتباط مستقیم وجود دارد، تاکید کرد: ارتقای هدفمند سطح سواد سلامت شهروندان رمز موفقیت در برابر پاندمی کرونا است.

 آیین تفاهم نامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امروز سوم آذرماه با حضور زالی و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

زالی در این مراسم دسترسی و استفاده بهینه از نقاط اشتراک ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای مقابله با کرونا را یکی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه دانست و افزود: با امضای این تفاهم نامه زمینه های همکاری بیش از پیش به صورت سیتماتیک فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پایداری، مزمن شدن بیماری و شیوع گسترده پاندمی کرونا نیازمند مداخلات جدی تر است.

زالی حضور پررنگ تر نیروهای بسیجی و مردم مدار را برای مبارزه با ویروس کرونا خواستار شد و افزود: امروز بیش از هر روز دیگری به همدلی و مشارکت بسیج مردمی نیاز است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به پتانسیل های منحصر به فرد شهرداری تهران در سراسر کشور، این امکان را فرصت مناسبی برای ارتقای مدیریت شهری در تهران عنوان کرد.

وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن ایجاد فضای پرنشاط و با طراوت، امکان بروز متنوع سلایق فرهنگی و هنری را در تهران فراهم کرده است. فعالان هنری و فرهنگی برون دادهای خود را در این سازمان جست و جو می کنند.

زالی یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه را ارایه محتوا و بسته های علمی مبتنی بر آگاهی رسانی در مبارزه با کرونا به عموم جامعه ذکر کرد و گفت: اثربخشی، بازتوزیع مطلوب و نقش آفرینی اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کنترل و ریشه کنی حلقه کرونا است.

وی گفت: عموم جامعه با توجه به رفتارهای چندوجهی و مزمن شدن کرونا نیازمند دریافت اطلاعات اصیل و علمی هستند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اهمیت ایجاد فضای پرنشاط و امید آفرین در کلان شهر تهران تاکید کرد: تحقیقات بیانگر این است که بین روحیه فردی و سیستم دفاعی در تقابل با کرونا ارتباط مستقیم وجود دارد و درمان افراد ناامید به مراتب مشکل تر است.

زالی اظهار کرد: ایجاد فضاهای نشاط آور اجتماعی در کالبد شهری کار هنرمندانه ای است که با ظرافت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محقق خواهد شد.

کسب و کارهای فاقد شناسنامه و موقت باید رونق گیرند

وی با بیان این که در روزهای تلخ کرونایی، مردم کلان شهر پایتخت با وجود شلوغی و استرس هایی که همیشه تهران به همراه داشته  بیش از گذشته به روحیه مودت و تعامل نیاز دارند، تاکید کرد: باید تلاش کرد کسب و کارهای فاقد شناسنامه و موقت که در پی تعطیلی ها و مشکلات ناشی از اپیدمی روزهای سخت و تکان دهنده ای را تجربه می کنند، رونق گیرند.

ترویج و توسعه فعالیت های جهادی، ارتقای فرهنگ همگرایی بیشتر بین مردم و استفاده از هنرهای تجسمی با هدف پاسداشت از مدافعان سلامت از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت های دورکاری کارکنان و تقویت زیرساخت های دولت الکترونیک با هدف کاهش اپیدمی کرونا، خواستار مستند نگاری فعالیت های مدافعان سلامت شد.

زالی در ادامه گفت: انعقاد این تفاهم نامه این نوید را می دهد که با افزایش آموزش همگانی و کاهش بار بیماری کرونا شاهد شکسته  شدن زنجیره کرونا باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات جهادی انجام شده در حوزه کرونا، این اقدامات را یادآور کار جهادگران در هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با تاکید بر دشواری های مبارزه با ویروس کرونا، اظهار امیدواری کرد مردم از مقابله و رویارویی با ویروس کرونا خسته نشوند.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درباره ظرفیت گروه های مردمی در مبارزه با کرونا گفت: نقش این گروه های مردمی در حوزه های مختلف مبارزه با کرونا از جمله آموزش پررنگ است..

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این سازمان از جمله تولید ۱۰۰ هزار ماسک در روز، تولید محتواهای آموزشی در قالب های مختلف هنری از جمله نمایش های عروسکی، گفت: سازمان برای تولید ۵۰۰ هزار ماسک در روز برای کادر درمان آمادگی دارد.

امرودی با اشاره به کمک های مومنانه مردم، افزود: با توجه به تاثیر کرونا در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیروهای انسانی داوطلب نیز در این زمینه کمک رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران نه تنها در مبارزه با کرونا بلکه در هشت سال دفاع مقدس نیز مدیون کادر درمان و امدادگران اند، بر ضرورت انتقال تجارب و از خودگذشتگی های این قشر به نسل های بعدی تاکید کرد.

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین در پایان مشارکت مردم به ویژه کادر درمان را در عرصه ها و برهه های حساس این کشور مایه افتخار توصیف کرد.

برچسب ها: آموزش ، همگانی ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: