وی با تاکید بر اینکه وظیفه اورژانس اجتماعی در ایران بسیار سخت تر است گفت: حیطه کاری اورژانس اجتماعی در ایران، آسیب های اجتماعی ازجمله کودک آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری، خشونت خانگی، اقدام به خودکشی و مدیریت افکار خودکشی است . یکی از 9 مورد فعالیت اورژانس اجتماعی حضور در بحران ها است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشوردر ادامه درباره تقسیم کار در ستاد کرونا گفت: وظیفه پیگیری شرایط روانی ناشی از کرونا طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برعهده سامانه ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی است. این سامانه از ۸ صبح تا ۱۲ شب مشاوره های روانشناسی رایگان ارائه میکند و هر فرد می تواند تا 40 دقیقه از مشاوره همکاران ما بهره مند شود. به دلیل حجم بالای متقاضیان ممکن است این خط دارای اندکی ترافیک و معطلی باشد؛ اما متخصصان حاضر در مراکز این سامانه در حال تلاش هستند تا به تمامی متقاضیان آن پاسخ دهند.
علی گو افزود: اورژانس اجتماعی در ایام کرونا سه کار انجام داده است. پرستارانی بوده اند که به دلیل ابتلا به کرونا فرزندانشان بی سرپرست مانده بودند که با تماس با سامانه 123 از فرزندان این پرستاران مراقبت شده است یا سالمندانی که با بی مهری روبرو شده اند و خدمات رسانی برای آنها انجام شد. علاوه بر این خدمات، حدود ۷۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۰ هزار بسته غذایی نیز در بین کودکان کار طی 6 مرحله توزیع کردیم. توضیح این بسته های کمکی به واسطه حمایت بنیاد ملی حمایت از مستضعفان صورت گرفته است. همچنین مشاوره های رایگان از طریق خط ۱۲۳ در مواقع بحرانی ارائه می شود همکاری با خطوط 1480 و خط وزارت بهداشت(4030) بوده است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: ما در ایران در حقیقت برای زندگی کردن آماده نیستیم و تنها آمادگی کارکردن را داریم. به گونه ای که اگر با یک بحران کاری مواجه شویم دیگر توان مدیریت زندگی را نخواهیم داشت. این توانایی در حقیقت به معنای زندگی کردن در خانواده فارغ از در نظر گرفتن شاغل بودن افراد خانواده است. این عدم آمادگی به هنگام مواجهه با بحران منجر به بحرانی شدن رفتارهای درون خانواده می شود.