کد خبر: ۲۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 14
بدیهی است این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری تنها امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت

شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان در دوره شیوع این ویروس، بدون الزام به ارزیابی وسع در اختیار مشمولان قرار می‌گیرد. 

 به گزارش  شفاآنلاینسعید فرجی روز شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ارائه دفترچه بیمه پایه سلامت رایگان بدون ارزیابی وسع افزود: تا پایان سال جاری، متقاضیان پوشش بیمه رایگان اعم از صدور اولیه یا تمدید در صورت سکونت در شهر می‌توانند بدون ثبت درخواست ارزیابی وسع از پوشش بیمه پایه سلامت رایگان با اعتبار ۶ ماهه برخوردار شوند.

وی ادامه داد: بدیهی است این گروه از بیمه شدگان مطابق ضوابط جاری تنها امکان استفاده از خدمات بخش دولتی را خواهند داشت و برای این افراد دفترچه بیمه ۱۲ برگی صادر و تحویل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: خانوارهای متقاضی پوشش بیمه سلامت ایرانیان به منظور استفاده از خدمات موسسات خصوصی کماکان می‌توانند بر اساس خود اظهاری و پرداخت حق بیمه کامل یا با درخواست ارزیابی وسع و نتیجه آن و با پرداخت ۵۰ یا ۱۰۰ درصد حق بیمه و رعایت ضوابط مربوط به دوره انتظار، پوشش بیمه ایرانیان را دریافت کنند و نیز برای این گروه، پس از اعلام نتیجه ارزیابی وسع، امکان اعتراض به نتیجه اعلامی وجود ندارد.

فرجی خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که در حال حاضر از پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار هستند نیز در صورت تمایل می‌توانند پس از ابطال دفترچه بیمه سلامت، از پوشش بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: ساکنان روستاها، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و عشایر می‌توانند بدون ارزیابی وسع، پوشش بیمه روستاییان رایگان با اعتبار ۶ ماهه دریافت یا پوشش فعلی خود را در صورت اتمام اعتبار تمدید کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان یادآور شد: امکان انصراف و استرداد وجه برای بیمه شدگانی که با پرداخت حق بیمه در دوره انتظار ۱۰ روزه قرار دارند وجود نداشته و برای این افراد در صورت بستری شدن در بیمارستان، صدور معرفی‌نامه بستری امکان‌پذیر است.

فرجی از متقاضیان پوشش بیمه خواست برای پیشگیری از ازدحام در دفاتر پیشخوان، از طریق سایت سازمان بیمه سلامت ایران به آدرس https://www.ihio.gov.ir/  مراجعه و درخواست خود را در سامانه ثبت و پس از انتخاب به پیشخوان مورد نظر مراجعه و دفترچه بیمه خانوار خویش را دریافت کنند.

وی از آمار ۸۵۰ هزار نفری بیمه شدگان زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت در استان خبر داد و عنوان کرد: تا اوایل آبان ماه جمعیت زیر پوشش صندوق کارکنان دولت ۱۲۴ هزار نفر، سایر اقشار ۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر، روستاییان ۵۲۰ هزار نفر و صندوق ایرانیان ۱۰ هزار نفر و بیمه سلامت همگانی ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۲۰ هزار دفترچه چاپ شده و در اختیار بیمه شدگان قرار گرفته ، افزود: در مدت زمان مشابه آمار چاپ و صدور دفترچه برای کارکنان دولت ۸۶ هزار و ۸۰۰ ، سایر اقشار ۷۳ هزار، روستاییان  ۲۷۷ هزار، صندوق ایرانیان ۱۲ هزار و ۵۰۰ و بیمه سلامت همگانی ۱۷۰ هزار دفترچه صادر شده است

فرجی از صدور و چاپ ۳۶۴ هزار دفترچه در هفت ماهه اول امسال خبر داد و عنوان کرد: اداره کل بیمه سلامت ۲ هزار و ۱۳۳ بیمار خاص تحت پوشش و ۷۳۸ مرکز طرف قرارداد دارد که بیمارستانهای فوق تخصصی، مطب‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌های خصوصی و خیریه و مراکز جراحی محدود را شامل می‌شود.

به گفته وی در ۹ درمانگاه تخصصی طرف قرارداد در استان همدان، بیش از ۲۲۰ متخصص و فوق تخصص و دندانپزشک به بیمه شده‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در راستای الکترونیکی شدن نسخه نویسی، از مردم خواست با مطالبه‌گری خود از پزشکان درخصوص نوشتن نسخه الکترونیک، روند آن را تسریع کنند.

فرجی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۸۰ درصد مراکز طرف قرارداد خصوصی و خیریه به ارائه خدمات الکترونیک مجهز شدند، افزود: هر بیمه شده در کل کشور می‌تواند با مراجعه به تمامی مراکز بهداشتی، درمانی طرف قرارداد بیمه اعم از دندانپزشکی و پزشک متخصص و مراکز درمانگاهی، بدون داشتن دفترچه، تنها با اعلام کدملی درخواست خدمت کند.

وی، کاهش هزینه های سرسام آور، به حداقل رسیدن سوء استفاده از دفترچه‌های کاغذی و  هدفمند شدن تجویز اقلام دارویی را از جمله محاسن اجرای این طرح عنوان و عنوان کرد: برای اجرای بهینه این طرح باید ساختارهای لازم آن به درستی دیده شود که اداره کل بیمه سلامت استان تلاش می کند با رایزنی‌ها، موانع پیش روی اجرای این طرح برطرف شود.

اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک دارو از جمله طرح هایی است که سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان شروع فعالیت در وزارت بهداشت به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار خود معرفی کرده که پس از اجرای آزمایشی در سال گذشته، به طور جدی در سال ۹۹ در حال اجراست.           
برچسب ها: صادر ، دفترچه ، بیمه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: