کد خبر: ۲۶۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 07
دانشمندان داروی "متفورمین" که برای معالجه دیابت استفاده می‌شود را به دلیل احتمال سرطان زایی آن از روند درمان دیابت حذف کردند.

شفاآنلاین>سلامت>داروی متفورمین برای کاهش سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ طراحی شده است.

 به گزارش  شفاآنلاین:یک شرکت مستقر در شهر کانزاس سیتی ایالت میسوری آمریکا اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و داروی ایالات متحده، به طور داوطلبانه، قرص‌های "متفورمین HCl" را حذف می‌کند.

آزمایشات انجام شده روی این دارو میزان نیتروزامین یا "NDMA" آن را بالاتر از میزان قابل قبول برای قرص‌های مورد استفاده نشان داده است.

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، ماده شیمیایی "NDMA" را یک ماده سرطان زا به حساب آورده است. "NDMA" یک ماده شیمیایی آلی است که در ساخت سوخت مایع موشک استفاده می‌شود و می‌تواند در تولید دارو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این جدیدترین اقدام به حذف داروی متفورمین که احتمال سرطان زایی دارد، است.

شرکت "نوستروم" اعلام کرده است که هیچ گزارشی در مورد تبعات منفی مربوط به حذف این دارو دریافت نکرده است. به زودی از این موضوع را به ویزیتور‌های خود ابلاغ و تمام دارو‌های را از سطح داروخانه‌ها جمع خواهیم کرد.

داروی

براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، بیش از ۳۴ میلیون نفر یعنی تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر در این کشوراز دیابت رنج می‌برند که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

برچسب ها: دیابت ، متفورمین ، ددارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: