کد خبر: ۲۶۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 2020November 03
افراد مبتلا قرنطینه می شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از اجرای برنامه ردیابی بیماران کرونایی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس خبر داد.

شفاآنلاین>سلامت>جلیل کوهپایه زاده، گفت: ردیابی بیماران مبتلا به کرونا با پایش سلامت خانواده بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز درمانی، به طور ویژه در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار گرفت.

به گزارش شفاآنلاین: کوهپایه افزود: با توجه به آمار بالای ابتلاء و تلفات بیماران کووید ۱۹ برای کنترل بیماری، سلامت اعضای خانواده افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی با اقدام معاونت بهداشت و همکاری بسیج جامعه پزشکی، رصد و در صورت ابتلای سایر اعضای خانواده کار قرنطینه و درمان آنان پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و خدمت رسانی به بیماران، تصریح کرد: ظرفیت مراکز درمانی ما در حال تکمیل شدن است و اگر میزان ابتلای بیماران جدید کنترل نشود، دچار مشکل می‌شویم.

وی، اقدامات پیشگیرانه و کاهش آمار مبتلایان جدید را راهکاری مهم برای تاب آوری ارائه خدمات درمانی برشمرد و افزود: باید توجه بیشتری به بهداشت و ردیابی بیماران داشته باشیم.

کوهپایه زاده گفت: تشکیل تیم علمی برای بررسی عملکرد مراکز درمانی، اثر بخشی پروتکل‌ها و داروهای مصرفی هر بیمارستان و تیم‌های درمانی، استفاده از ظرفیت تخصصی دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه و ورود جدی تر پدافند غیر عامل دانشگاه در مدیریت بیماری، از دیگر موارد مطرح شده در این نشست از سوی اعضای ستاد بحران بود.

وی افزود: خدمات بهداشتی و درمانی بیش از ۵ میلیون نفر از اهالی غرب تهران و شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، بهارستان، ملارد و قدس بر عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

برچسب ها: کرونا ، سلامت ، قرنطینه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: