شفاآنلاین>سلامت>از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، عمران نعیمی در جلسه هم اندیشی با مدیر کل، روسای ادارات و شعب اداره کل شهرستان های استان تهران با اعلام اینکه برای تدوین و تنظیم بخشنامه های سازمان از ذی نفعان و مخاطبین نیز نظرخواهی می شود، گفت: اداره کل حقوقی و قوانین این سازمان با توجه به رسالت خود با بخش های گسترده سازمان در ارتباط است و از این تعاملات بهره برداری می کند.
به گزارش شفاآنلاین:نعیمی افزود: بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی به دلیل گستردگی طی سال های متمادی از شمول لازم خارج شده و مستلزم بازنگری بود که با هدف گذاری و برنامه ریزی نسبت به تنقیح و تجمیع بخشنامه ها اقدام شود که هم از نظر کارشناسی وحدت رویه ایجاد شود و هم از منظر پاسخگویی، پاسخگوی بهتری برای مخاطبین خود باشد.
نعیمی ادامه داد: با
تفکیک پرونده های مطروح در مراجع دعاوی و حقوقی قضایی مانند دیوان عدالت
اداری، دادگستری که عمدتاً شامل استعلامات، اجرائیات، قوانین و مقررات و
... می شوند، سازمان تامین اجتماعی با خط مشی مبتنی بر کاهش تعداد پرونده
های شکایات و دعاوی، دادنامه های ارسالی را توسط امور حقوقی در اسرع وقت
بررسی و کنترل کرده تا با اقدام به موقع بتوان با شایستگی مطالبات سازمان
را پیگیری کرد.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد
آرای پرونده های مطروحه در مراجع قضایی به نفع این سازمان صادر می شوند،
زیرا بخشنامه های صادره قبل از صدور با قوانین تطبیق داده شده و این باور
که در انجام تمامی اقدامات ملاک قوانین ومقررات است، به اجرا و محاسبات
براساس حق، چهارچوب و قانون عمل می شود.
عباس اورنگ مدیرکل
تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران نیز در این نشست عنوان کرد: تیم
کارشناسی حقوقی در استان ها در بحث رسیدگی و کاهش امور دعاوی عملکرد مطلوبی
داشته است.
وی ادامه داد: می توان با برگزاری این گونه جلسات هم اندیشی، تعامل و بهره وری را افزایش داد و با رعایت انصاف وخرد جمعی در دفاع از حق و حقوق و ماموریت سازمان حرکت کرد.