کد خبر: ۲۶۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 30
مطالعه بر روی موش ها نشان می دهد که افزایش دوز ویتامین D به بیش از ۵ برابر میزان مصرف توصیه شده می تواند روند شکنندگی استخوان ها را در افراد سالمند کُند نماید.

شفاآنلاین>سلامت>به گفته پزشکان اگر افراد سه مورد یا بیشتر از ۵ خصیصه زیر را داشته باشند استخوان‌هایشان در معرض شکنندگی قرار دارد:

-کاهش وزن غیرمنتظره

- نیروی بدنی کم

- احساس خستگی

- میزان پایین فعالیت فیزیکی

- سرعت آهسته در راه رفتن

به گزارش شفاآنلاین:شکنندگی استخوان‌ها با بالارفتن سن افزایش می‌یابد و تقریباً نیمی از افراد بالای ۸۵ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این وضعیت با ناتوانی، از دست دادن استقلال و افزایش نرخ مرگ و میر همراه است.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که میزان ویتامین D خون شأن کم است، بیشتر دچار شکنندگی استخوانی می‌شوند. این مسئله نگران کننده است زیرا ممکن است تا ۱ میلیارد نفر در سطح جهان دارای میزان کافی این ویتامین نباشند.

داشتن مقادیر کافی ویتامین D با طیف وسیعی از فواید سلامت، از جمله استخوان‌ها و دندان‌های سالم‌تر و سیستم ایمنی قوی‌تر در برابر عفونت‌های تنفسی مرتبط است.

وقتی پوست در معرض نور ماورا بنفش خورشید قرار گیرد بدن می‌تواند ویتامین D خود را تولید کند. با این حال، در فصل زمستان در عرض‌های جغرافیایی بالاتر، و برای افرادی که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند، منابع اصلی ویتامین D رژیم غذایی و مکمل‌ها هستند.

محققان در حال حاضر توصیه می‌کنند سالمندان روزانه حداقل ۲۰۰۰ واحد ویتامین D مصرف نمایند.

برچسب ها: ویتامین d ، کاهش ، استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: