کد خبر: ۲۶۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 29
دانشمندان آمریکایی اعلام کردند مصرف دو مکمل غذایی می‌تواند باعث توقف ریزش مو و تقویت مو‌های ضعیف شود.

شفاآنلاین>سلامت>به نقل از نشریه انگلیسی اکسپرس، ریزش مو امروزه به یکی از رایج‌ترین مواردی تبدیل شده است که در میان مردم دیده می‌شود. ریزش مو یا آلوپسی (alopecia) یک واژه عمومی به معنی کاهش موی سر یا هر قسمتی از بدن به هر علتی است. آلوپسی علل متفاوتی مانند هورمونی، خودایمنی، عوارض داروها، کم‌خونی، ژنتیک و دیگر عوامل دارد.

به گزارش شفاآنلاین:این بیماری نه تنها در مردان که امروزه به وفور در زنان نیز دیده می‌شود. البته زنان مانند مردان دچار طاسی کامل نمی‌شوند، اما افزایش سطح سرمی دهیدرواپی آندروسترون سولفات (DHEAS) که نوعی آندروژن غده فوق کلیه (آدرنال) است، می‌تواند به میزان قابل توجهی از حجم موی سر آن‌ها بکاهد. با این وجود، دانشمندان می‌گویند با دو مکمل می‌توان به میزان قابل توجهی مانع از ریزش موی سر شد.

بر این اساس، بسیاری از انسان‌ها زمانی که شاهد از دست دادن مو‌های خود هستند به روش‌های پرهزینه برای جلوگیری از این کار روی می‌آورند. این در حالی است که همیشه گران‌ترین گزینه ها، بهترین آنان نیست. مطالعات نشان می‌دهد استفاده از دو مکمل سیلیکون و بیوتین می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ریزش موی سر، به رشد مجدد مو نیز کمک کند.

سیلیکون دومین عنصر فراوان در زمین و سومین عنصر فراوان در بدن انسان است. این عنصر امروزه به طور گسترده در صنعت تولید شامپو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات متعدد نشان می‌دهد این ماده می‌تواند به ضخیم شدن مو‌های ضعیف و نازک سر کمک کند.

محققان آمریکایی در تحقیقات خود پی بردند میزان بالای سیلیکون در مو‌های سر می‌تواند باعث کاهش قابل توجه ریزش موی سر و نیز درخشندگی آن شود. در این تحقیقات دانشمندان با مطالعه ۴۸ داوطلب پی بردند افرادی که دارای مو‌های ضعیف و نازک بودند پس از ۹ ماه دریافت روزانه ۱۰ میلی گرم سیلیکون به میزان قابل توجهی از ریزش مو‌های سرشان کاسته شد و دارای مو‌های شادابی شدند.

خداحافظی با ریزش موی سر با مصرف این دو مکمل غذایی

مکمل دومی که دانشمندان بر مصرف آن تاکید دارند بیوتین است. بیوتین از ویتامین‌های خانواده ویتامین B محسوب می‌شود؛ این ویتامین به حدی در داشتن پوست و موی زیبا تاثیرگذار است که برخی آن را ویتامین H (حرف اول واژه مو در انگلیسی hair) می‌نامند. این ویتامین باعث تبدیل مواد غذایی به انرژی در بدن می‌شود. از آنجا که بیوتین محلول در آب است نگهداری آن در بدن کار دشواری به نظر می‌رسد و باید به طور پیوسته آن را مصرف کرد.

بیوتین را به سهولت می‌توانید در قفسه داروخانه‌ها پیدا کنید. با این حال، می‌توان با داشتن یک رژیم غذایی سالم به راحتی نیاز بدن به بیوتین را به صورت طبیعی تامین کرد. اگر بتوانید نیاز روزانه بدن به بیوتین را تامین کنید دیگر باید با ریزش مو خداحافظی کرده و از داشتن مو‌های فریبنده خود لذت ببرید. مواد غذایی مانند محصولات لبنی، اسفناج، زرده تخم مرغ، آجیل، و ماهی سرشار از این ویتامین هستند.


    محققان مرکز زیبایی پوست و موی کالیفرنیا در یک تحقیق به بررسی تاثیرات بیوتین روی رشد مو‌ها پرداختند. در این تحقیقات دانشمندان  به تجویز یک پروتئین خوراکی حاوی بیوتین به داوطلبان اقدام کردند. در مدت ۹۰ روز این داوطلبان به وسیله مقیاس‌های رایانه‌ای دقیق مورد سنجش رشد مو سر قرار گرفتند. همچنین در طی این ۹۰ روز مو‌های سر این داوطلبان شسته می‌شد و شمار مو‌های از دست داده شده مورد شمار قرار می‌گرفت.

    یافته‌ها نشان داد این داوطلبان به صورت قابل توجهی شاهد رشد مو‌های سر خود بودند همچنین تعداد مو‌های از دست داده شده این افراد طی این مدت کاهش یافته بود.

    برچسب ها: ریزش مو ، مکمل ، غذایی
    نظرشما
    نام:
    ایمیل:
    * نظر: