کد خبر: ۲۶۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 28
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پلیس و بازرسان تاکسیرانی‌ها در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک توسط رانندگان تاکسی و مسافران همکاری می‌کنند.
 شفاآنلاین>سلامت>مرتضی ضامنی افزود: به طور کلی بارزسان تاکسیرانی مکلف هستند در زمینه عملکرد رانندگان تاکسی در خدمات رسانی، نظارت و بازرسی داشته باشند و در این زمینه هم گشت هایی داریم که این کار را انجام می دهند، اما اکنون به دلیل  همه گیری ویروس کرونا و مقابله با آن، تمرکز این گشت ها و بارزسی ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

به گزارش شفاآنلاین: ضامنی ادامه داد: با توجه به اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه هایی برای استفاده نکردن رانندگان تاکسی و مسافران از ماسک در نظر گرفته شده، این جریمه ها با اختصاص کدهای مربوطه از سوی پلیس اعمال شده است.

ضامنی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شمار زیادی از رانندگان تاکسی پروتکل ها و بخصوص ماسک زدن را رعایت می کنند، تعدادی از رانندگان هم شاید این موضوع را رعایت نکنند که حتما باید تدابیری از جمله جریمه برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای استفاده نکردن رانندگان تاکسی از ماسک و ۲۰ هزار تومانی برای هر مسافر در نظر گرفته شد که ابتدا این موضوع به صورت تذکر و ارشادی و سپس تبدیل به جریمه می شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی، وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی را ابلاغ کرده که این ابلاغیه‌ها در حوزه تاکسیرانی هم رعایت خواهند شد، در این زمینه کاملا تابع مصوبات ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم با رعایت کامل موارد بهداشتی مانع از شیوع ویروس کرونا در این بخش شویم.

ضامنی افزود: مواردی که باید رعایت شود از طریق شهرداری‌ها به رانندگان اعلام شده و در ادامه با ارائه روش‌های آموزشی و پیامکی به رانندگان تأکید خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود، تصریح کرد: اما رانندگان تاکسی و مسافران موظف به استفاده از ماسک هستند، همچنین غربالگری به صورت مرتب در حوزه حمل و نقل عمومی در حال انجام است و در صورتی که راننده‌ای علایمی داشته باشد باید تست دهد و در صورت مثبت شدن تا زمان رفع کامل بیماری و اعلام پزشک، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: