کد خبر: ۲۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفا آنلاين-خیلی از افراد، به‌خصوص خانم‌ها، از تیرگی سطح ناخن‌ها یا پوسته شدن آنها رنج می‌برند.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست، مو و لیزر در این باره اظهار داشت: «تیرگی سطح ناخن‌ها می‌تواند به‌ دلیل ابتلا به عفونت‌های قارچی ناخن، اتفاق بیفتد. معمولا افرادی که با گیاهان آلوده یا حیوانات تماس دارند، سالمندان، افراد مبتلا به نقص ایمنی یا آنهایی که بیماری‌های مزمن دارند، بیشتر دچار عفونت‌های قارچی ناخن و تیرگی سطح آن می‌شوند. البته این مشکل گاهی برای افرادی که ناخن مصنوعی می‌کارند هم اتفاق می‌افتد».

این عضو مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد که پوسته‌پوسته شدن و شکنندگی ناخن‌ها هم دلیل دیگری دارد. 

وی در مورد علت بروز این مشکل هم گفت: «استفاده از شوینده‌های قوی، تماس زیاد با آب، استفاده بیش از اندازه از لاک‌های ناخن، کم‌کاری تیروئید و لاغری عصبی می‌توانند از شایع‌ترین دلایل پوسته شدن و شکنندگی ناخن‌ها باشند. به‌همین دلیل هم خانم‌ها بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند». 

دکتر مباشر به این نکته هم اشاره کرد که برخی از افراد بعد از مصرف داروی هیدروترتینوئین یا آکوتان هم دچار عوارضی مانند خشکی پوست و شکنندگی یا پوسته شدن ناخن‌ها می‌شوند که باید این مشکل را با نظر پزشک معالج خود تحت کنترل قرار بدهند.

وی افزود: «معمولا 20 درصد افراد دچار این مشکلات ناخنی هستند که می‌توانند با مراجعه به متخصص پوست از پس درمان آن هم بربیایند». 
وقتی از راه‌های درمانی پوسته شدن و شکنندگی ناخن‌ها از این متخصص پوست پرسیدیم، پاسخ داد: «معمولا درمان با مکمل‌های ویتامین ب و بیوتین در این موارد، کمک‌کننده است. ضمن اینکه استفاده روزانه از کرم‌ها، محلول‌ها و لوسیون‌های نرم‌کننده مخصوص ناخن هم بخش دیگری از درمان است».

سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: