کد خبر: ۲۶۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: اهدای تبلت به دانش آموزان مناطق محروم در طرحی موسوم به نذر هوشمند دنبال می‌شود.

شفاآنلاین>اجتماعی>مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی در نشست خبری اعلام جزئیات برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: هشتم آبان‌ماه یادآور حماسه‌های دلاورمردان کوچکی است که در دوران دفاع مقدس از افتخارات بزرگی را به ارمغان آورده‌اند؛ شهیدانی که به حق می‌توانند الگوی نسل امروزی دانش‌آموزان باشند.

به گزارش شفاآنلاین: ادامه داد: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در ۱۳ عنوان با توجه به تعطیلی مدارس و شرایط کرونا طراحی شده است.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه شعار این هفته، دانش‌آموز انقلابی، مقاومت و استکبارستیزی است، گفت: روز ۸ آبان اگر شرایط مهیا باشد، در کنار یادمان شهید فهمیده در بهشت زهرا (س) با حضور خانواده شهید فهمیده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه داریم و یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را گرامی می‌داریم.

باستان از تدوین کتاب مدرسه درس آموز خبر داد و ادامه داد: این کتاب حاوی ۲۱ درس از مکتب حاج قاسم است که متناسب با سن کودکان و نوجوانان طراحی شده است.

او از راه اندازی پویش «آمریکا باید از منطقه برود» خبر داد و گفت: این پویش در فضای مجازی را به صورت متمرکز برگزار می‌شود و دانش آموزان می‌توانند در بخش‌های مختلف و مسابقات که زیر مجموعه این پویش است، شرکت کنند پوستر آن نیز طراحی شده است.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها «متن نویسی با موضوع «چرا مرگ بر آمریکا؟» است و با هدف استکبار ستیزی است؛ موضوع دیگر پیام به سربازان آمریکایی است که یک پیام تصویری به سربازان آمریکایی با موضوع خروج سربازان آمریکایی از منطقه و انتقام سخت خون شهید حاج قاسم سلیمانی است.

او ادامه داد: نقاشی با موضوع استکبارستیزی و ترسیم جنایات آمریکا از دیگر برنامه‌هایی است که دانش‌آموزان در هر سنی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند؛ همچنین نماهنگ برنامه دیگری است که در آن تهیه و طراحی نماهنگ‌هایی با موضوع «چرا مرگ بر آمریکا؟» و استکبار ستیزی و ویژگی‌های دانش‌آموز انقلابی پیش‌بینی شده است.

باستان افزود: از دیگر برنامه‌ها، اینفوگرافی از بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و یا به تصویر کشاندن جنایات آمریکا در منطقه است همچنین برنامه «همصدا با حاج قاسم» از دیگر برنامه‌هاست که تهیه پادکست صوتی با صدای دانش‌آموز و قرائت بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی پیش بینی شده است.

او در خصوص نحوه ارسال آثار برای شرکت در این مسابقات گفت: آثار به سایت www.beest.ir و کانال بی بی سی نیوز در پیام رسان بله با آدرس beestnews.ir@ مراجعه کننند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی به امضای طومار مجازی دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: طومار مجازی دانش‌آموزی با شعار «آمریکای جنایتکار باید از منطقه برود» بر بستر تصویر مجازی طراحی شده است و دانش‌آموزان با ثبت نام و نام خانوادگی خود می‌توانند این طومار را امضا کنند که در سایت بیست انجام می‌شود.

او با بیان اینکه امسال برنامه راهیان نور برگزار نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به تعطیلی سفر‌های راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری، هر استان در یکی از پیام رسان‌های داخلی یک کانال با نام جذاب و با محتوای مناسب با سفر به راهیان نور شامل معرفی مناطق، خاطرات شهدای بومی و روایتگری‌های دفاع مقدس، زندگینامه دانش‌آموزان شهید و وصیتنامه شهدا را برای دانش آموزان ایجاد می‌کنند که ۳۲ کانال طراحی شده است.

باستان به تدوین بیانیه ضدآمریکایی مجامع علوی و فاطمی اشاره کرد و گفت: مجمع علوی و فاطمیون هر استان یک بیانیه در محکومیت جنایات آمریکا و رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی تدوین می‌کنند. در سراسر کشور ۳۵۰ دانش‌آموز عضو مجمع علوی و فاطمیون هستند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی به برگزاری اختتامیه لیگ علمی پایا در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: در لیگ علمی پایا، دانش آموزان از پایه ششم تا یازدهم به صورت گروه‌های ۵ نفر حضور دارند که امسال با توجه به شرایط کرونا، ۶۰ هزار نفر در فضای مجازی به رقابت پرداختند و اختتامیه آن در روز ۱۱ آبان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و نفرات برتر تجلیل می‌شوند.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما تجلیل از نفرات برتر کنکور امسال است که در کل کشور ۴۰ نفر را در نظر گرفتیم و با حضور مسؤولان در منزل فرد یا برگزاری مراسم مختصر، تجلیل صورت می‌گیرد؛ در تهران و البرز نیز ۱۰ نفر انتخاب شدند که در روز ۱۱ آبان همزمان با تجلیل از برگزیدگان لیگ علمی پایا، تجلیل می‌شوند.

اهدای نشان دانش‌آموز انقلابی به فرماندهان واحد‌ها

باستان، اهدای نشان دانش‌آموز انقلابی به فرماندهان واحد‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز، این نشان‌ها را دریافت می‌کنند.

او تجلیل از دانش‌آموزان مداح را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و ادامه داد: ۷۰۰ اثر از دانش‌آموزان مداح به دست ما رسیده است و در روز ۱۲ آبان اختتامیه با پیش‌بینی تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و از برگزیدگان این برنامه تجلیل صورت خواهد گرفت.

جانشین سازمان بسیج دانش آموزی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونا امسال تجمع ۱۳ آبان برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: ساعت ۹ صبح روز ۱۳ آبان هر دانش آموز می‌تواند با تهیه فیلم از خود در فضای عمومی مانند پشت بام منزل، حیاط محله با صدای رسا «مرگ بر آمریکا» بگوید و پویش «همه با هم مرگ بر آمریکا» شرکت کند. در این پویش خلاقیت دانش‌آموزان مانند درست کردن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و آتش زدن آن‌ها یا همراه کردن خانواده در این برنامه می‌تواند به امتیاز آن‌ها بیفزاید.

او از حضور بسیج دانش آموزی در سامانه «شاد» نیز خبر داد و گفت: سازمان بسیج دانش آموزی کانالی در سامانه «شاد» دارد و تولیدات زیاد بصیرتی، فرهنگی و مهارتی دارد که ۴۰ تا ۵۰ عنوان کلیپ هم تولید شده و بارگذاری شده است.

باستان به افتتاحیه مسابقات سرود نغمه عشق اشاره کرد و ادامه داد: مسابقات سرود نغمه عشق با هدف هویت دهی، تقویت گروه‌های سرود فعلی و ایجاد گروه‌های سرود جدید در واحد مقاومت بسیج دانش آموزی با موضوعاتی پیرامون دانش‌آموز انقلابی، نسل سلیمانی و استکبارستیزی در هفته بسیج افتتاح می‌شود همچنین گروه‌های سرود دانش آموزی، کلیپ‌هایی را آماده کردند که در مترو پخش می‌شود و اگر امکان حضوری نیز باشد گروه‌های سرود در ایستگاه‌های مترو حضور می‌یابند.

او در خصوص نذر هوشمند نیز گفت: مرحله سوم کمک‌های مومنانه با عنوان نذر هوشمند است که تهیه تلفن همراه و تبلت برای دانش‌آموزان مناطق محروم پیش‌بینی شده است. در حال حاضر بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز دسترسی به وسیله برای پیوستن به «شاد» را ندارند که هدف گذاری اولیه ما ۲ هزار دستگاه است؛ در مرحله اول کمک‌های مومنانه ۳۲ میلیون تومان جمع آوری شد که بسته‌های معیشتی بود در مرحله دوم که همکلاسی مهربان نام داشت ۱۳ میلیارد تومان جمع آوری شد که بسته‌های لوازم و تحریر ایرانی اسلامی پیش‌بینی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: