کد خبر: ۲۶۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - 2020October 26
پیشنهاد ساعات کار متفاوت دستگاه‌های اجرایی در پایتخت به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه شد.
 شفاآنلاین>سلامت>دکتر نادر توکلی روز دوشنبه افزود: دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان دولت از جمله محدودیت هایی است که از امروز (پنجم آبان ماه) در تهران به  اجرا درآمد و تا پایان ماه ادامه می یابد. همه دستگاه ها باید دورکاری کارکنان خود را به دقت اجرا کنند.

به گزارش شفاآنلاین: توکلی ادامه داد: پیشنهاد ساعات کار متفاوت دستگاه های اجرایی در تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شد که هنوز مصوب نشده ولی در دستور کار این ستاد قرار دارد.
معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: این موضوع کمک می کند ازدحام در ساعات خاصی به وجود نیاید و تردد مردم در زمان بیشتری انجام شود.
توکلی همچنین گفت: در حال حاضر شروع کار اغلب دستگاه ها و مراکز دولتی در تهران ساعت هشت صبح است و در نتیحه ازدحام رسیدن به ادارات هم هفت تا هشت صبح است،  در صورتی که ساعات شروع کار متفاوت باشد از ازدحام در این ساعات خاص جلوگیری می شود.
وی تاکید کرد: اجرای این تصمیم سبب می شود در بازه زمانی ۲ تا سه ساعته ورودی و  خروجی مردم انجام شود و ازدحام هم به وجود نیاید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با یادآوری این که این مصوبه به همه دستگاه ها و ادارات تهران ابلاغ شده است، افزود: این موضوع برای همه دستگاه الزامی است و آنها باید دورکاری کارکنان خود را به دقت اجرا کنند.
توکلی ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت امسال از دستگاه های اجرایی تهران درخواست مساعدت در این زمینه داشتیم، اما هم اکنون دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان در تهران الزامی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر دستگاه ها و ادارات دولتی، بخش خصوصی هم موظف به رعایت دقیق این موضوع هستند، به عبارتی نیمی از کارکنان شرکت ها و مجموعه های خصوصی هم باید دورکار شوند.
معاون درمان ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران ادامه داد: سازمان ها و دستگاه های ارایه کنندگان خدمات مانند بیمارستان ها، پمپ بنزین ها و ایستگاه های امدادی از این محدودیت استثنا هستند.
توکلی افزود: برخی مجموعه ها از جمله قهوه خانه ها، چایخانه ها، امکان ورزشی سرپوشیده، استخرها و موسسات آموزشی این هفته هم تعطیل هستند و رستوران ها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی می توانند باز باشند.
وی تاکید کرد: پاساژها و مراکز خرید جمعی هم در این مدت به احتمال زیاد با محدویت زمان مواجه خواهند شد و ساعات فعالیت آنها به احتمال زیاد کمتر می شود.
وی ادامه داد: پیش از این نظارت بر محدودیت ها ضعیف بود، اما امیدواریم با نظارت بهتری شاهد تحقق این موارد در تهران باشیم و همچنین با موارد تخلف در ایت زمینه برخورد قانونی انجام می گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس دستورات ویژه رییس جمهوری به روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا؛ در ۴۳ شهر با وضعیت بحرانی محدودیت‌های شدید اعمال می شود و حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران تا پایان آبان ماه ۵۰ درصد کاهش می یابد.

در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا،  پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و کمیته امنیتی – اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مطرح و مورد تایید قرار گرفت و براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه پنجم آبان تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام شود.

جرایم ماسک نزدن با جدیت بیشتری ادامه می یابد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین با یادآوری این که از امروز جرایم ماسک نزدن در تهران با جدیت بیشتری دنبال می شود، گفت: نیروی انتظامی تا به حال بیشتر حالت ارشاد با مردم روبرو می شد و به متخلفان تذکر می داد اما از امروز این روند تغییر پیدا می کند و برخورد با جرایم با جدیت بیشتری دنبال می شود.

توکلی از مردم تقاضا کرد همچنان از ماسک استفاده کنند تا هم از خودشان محافظت کرده و هم از انتقال بیماری کرونا جلوگیری و همچنین زمینه کنترل بیماری در جامعه را فراهم کنند.  


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: