کد خبر: ۲۶۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - 2020October 13
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا دوباره بطور قابل توجهی در حال افزایش است. در بسیاری از نقاط، واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستان ها کاملا پر شده اند. دولت ها اقدامات سختگیرانه تری را برای جلوگیری از شیوع پاندمی اعمال می کنند.
 شفاآنلاین>سلامت>بعد از ظهر شنبه در هلند، 6500 مورد جدید طی 24 ساعت گذشته گزارش شد. دولت هشدار داد در صورت عدم کاهش تعداد مبتلایان محدودیت های جدید در سراسر کشور اعمال می شود. هفته گذشته به طور متوسط 16 مورد مرگ در روز گزارش شد.
به گزارش شفاآنلاین: در لهستان، وزارت بهداشت روز شنبه از آماری بی سابقه خبر داد: 5300 مورد جدید طی 24 ساعت. بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به 121 هزار و 638 نفر افزایش یافته و در مجموع 2،972 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.
در اتریش شمار مبتلایان جدید به 1235 مورد در روز افزایش یافت. به گفته وزارت بهداشت در روز شنبه، وین با 511 مورد جدید طی 24 ساعت همچنان وضعیت خطرناکی دارد. به طور کلی، شمار مبتلایان به 10800 مورد رسیده است.
جمهوری چک نیز روز پنجشنبه از ثبت 5394 مورد جدید خبر داد. دولت برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی را ممنوع کرده و به گفته کارشناسان اگر روند ابتلا کاهش نیابد، به زودی مشکلاتی چشمگیر در سیستم بهداشتی ایجاد می شود.
اسپانیا نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. شاخص تعداد مبتلایان جدید در هر 100 هزار نفر طی هفت روز، 115 مورد بوده و طی یک هفته، 541 نفر جان خود را از دست دادند. شمار بیماران کووید 19 در بیمارستان ها دوباره در حال افزایش است و محدودیت های شدیدی در سراسر کشور اعمال می شود، از جمله لزوم استفاده از ماسک در فضای باز.
فرانسه در حال حاضر بالاترین سطح هشدار کرونا را در چندین شهر بزرگ از جمله پاریس، لیون و مارسی اعمال کرده است. نگرانی های جدی در مورد وضعیت بیمارستان های پاریس وجود دارد. روز جمعه گزارش شد بیش از 20 هزار مورد جدید طی 24 ساعت گذشته ثبت شده است.
ایتالیا که در مارس کانون اصلی کرونا در اروپا بود، روز جمعه 5372 عفونت جدید را ثبت کرد. رم تدابیر شدید محافظتی از جمله  لزوم استفاده از ماسک را در فضای باز نیز اعمال کرده است.
اخیرا در بلژیک نیز شمار مبتلایان به سرعت در حال افزایش است. شاخص شمار مبتلایان در هر 100 هزار نفر طی دو هفته، 2807 بوده است. در پایتخت بروکسل، کافه ها و بارها به مدت یک ماه بسته هستند.
در اسرائیل، صدها یهودی فوق ارتدوکس چهارشنبه شب با پلیس در اعتراض به محدودیت های اعمال شده در اثر پاندمی کرونا درگیر شده و به گفته پلیس، 17 نفر دستگیر شدند. مخالفان نتانیاهو از ممنوعیت تظاهرات به عنوان تلاشی برای ساکت کردن منتقدان دولت انتقاد می کنند.
برچسب ها: اروپا ، کووید ۱۹ ، کرونا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: