کد خبر: ۲۶۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 29
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تدوین پروتکل نظارت چهار وجهی بهداشت محیط خبر داده و بر ضرورت تمهیدات لازم در برابر سیلاب‌های احتمالی در فصل سرد سال تاکید کرد.
شفاآنلاین>سلامت>احمد جنیدی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: در مدتی که با ویروس کرونا درگیر هستیم، دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در حوزه نظارت ها و کنترل های بهداشت محیط و حرفه ای در اماکن عمومی و صنایع و کارگاه ها، خوش درخشیدند.

به گزارش شفاآنلاین: جنیدی با بیان اینکه در کشور بیش از هفت هزار بازرس بهداشت محیط داریم، افزود: با توجه به اینکه با تعداد کم بازرسین بهداشت محیط در دانشگاه ها مواجهیم و از طرفی، حجم، وسعت عملیات و پیچیدگی کار آنها از روستا تا شهر، از بیمارستان تا آرامستان و از مراکز عمومی تا مراکز خصوصی، زیاد است، یک پروتکل نظارت چهار وجهی تهیه کردیم و براساس آن مردم نیز می توانند از طریق کدهای اصناف نظارت هایشان را اعلام کنند. نظارت توسط سازمان های متولی اصناف وجه بعدی بوده و وجه سوم نیز نظارت توسط بسیج اصناف و اتحادیه ها است، وجه چهارم نظارت نیز توسط وزارت بهداشت و دانشگاه ها در سطح عالی، انجام خواهد شد.

لزوم تشدید نظارت ها بر واحدهای تولیدی و صنعتی
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، وی خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، بیان کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، امسال سال جهش تولید نامگذاری شده و با توجه به تحریم های ظالمانه ای که برعلیه ایران اعمال شده، معاونت های بهداشتی بر صنایع و اماکن تولیدی نظارت های بیشتری را اعمال کنند تا شاهد بروز بیماری در صنعت نباشیم که منجر به تعطیلی صنعت شود. همکاران بهداشت حرفه ای در این زمینه بسیار کمک کننده خواهند بود.

ضرورت تمهیدات لازم در برابر سیلاب های احتمالی
وی گفت: همچنین، در فصل پاییز و زمستان ممکن است با سیلاب هایی در سطح کشور مواجه شویم، چنانچه این اتفاق بیفتد، مجبور هستیم اردوگاه هایی را برای اسکان مردم ایجاد کنیم. اما این اردوگاه ها مثال بازر تجمع و انتقال کرونا خواهند بود. لذا، دانشگاه های علوم پزشکی از دستگاه های استانی بخواهند تا رودخانه ها و جویبارها را لایروبی کنند و اقدامات محافظتی در برابر سیلاب را انجام دهند تا تخریب منازل و گرفتاری مردم را در فصل سرد سال نداشته باشیم.
ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: