کد خبر: ۲۶۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - 2020September 27
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از تدوین ۱۱۶ پروتکل بهداشتی پس از همه‌گیری کرونا خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت> احمد جنیدی در وبینار مدیران گروه‌های سلامت محیط و کار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیران گروه‌های این مرکز، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای همه گیری کووید ۱۹ در کشور تا ۵ مهر ۹۹ بیش از دو میلیون و ۶۲۷ هزار بازدید از مراکز مختلف از جمله مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز عمومی و کارگاهی توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام شده است.

به گزارش شفاآنلاین: جنیدی افزود: ۴۹ هزار و ۸۴۶ واحد در این مدت به دستگاه قضائی معرفی شده و ۱۷ هزار و ۶۷ واحد متخلف نیز پلمب شده‌اند.

وی تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مبارزه با کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: در گام دوم مبارزه با کرونا ۱۱۶ پروتکل بهداشتی توسط مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است که از جمله این موارد نظارت بر دفن بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی کرونایی بوده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار بیان کرد: از ۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور ۹۹ مصادف با ماه محرم الحرام ۱۴۴۱ قمری شاهد تشدید بازرسی‌ها به ویژه از هیئات مذهبی، مساجد و تکایا توسط بازرسین این مرکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بودیم.

وی از ۱۲۱ هزار و ۱۵۹ بازدید از هیئات در ایام محرم خبر داد و اظهار داشت: میزان استفاده از ماسک توسط خادمین و مسئولین هیأت‌ها ۸۴.۸۳ درصد، توسط عزاداران ۷۸.۹۰ درصد و رعایت فاصله گذاری در هیئات نیز ۷۶.۳۸ درصد بود.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار در خصوص اقدامات این مرکز در سال جدید تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ نیز گفت: بازرسین بهداشتی از ۱۱۱ هزار و ۴۷۳ مدرسه موجود در مناطق شهری و روستایی کشور بالغ بر ۴۱۸۸۶ بازدید در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۱ شهریور ۹۹ انجام داده‌اند. ۱۸۰۹ مورد اخطار بهداشتی نیز برای مدارس صادر شده است.

وی تعداد بازدیدها از زندان‌های کشور را نیز از ابتدای همه گیری کرونا در کشور ۲۲۶۹ مورد برشمرد و گفت: نظارت بر برگزاری آزمون‌های سراسری دانشگاهی و مراسم مذهبی مانند دعای عرفه نیز توسط بازرسین سلامت محیط و کار انجام شده است. جنیدی در پایان افزود: همچنین لازم است درباره تفکیک، بی خطر سازی و دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی به ویژه پسماندهای عفونی نظارت ویژه انجام شود

مهر


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: