کد خبر: ۲۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۳ - 2014June 29
شفا آنلاين-برخلاف ساير ميوه‌ها كه آب آنها از فشرده شدن آنها به دست مي‌آيد، آب نارگيل مايعي غليظ در وسط ميوه آن است كه بيشترين حد آن در نارگيل نرسيده و سبز وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاين،اين آب ميوه امروزه از محبوب‌ترين نوشيدني‌هاي جهان است؛ نه تنها به خاطر طعم و مزه منحصربه‌فرد آن بلكه به دليل تركيبات مغذي و فوايد بي‌مثل و مانند آن براي سلامتي. هر نارگيل حاوي 200 تا 1000 ميلي‌ليتر آب است. مسلماً هرچه اندازه اين نارگيل بزرگ‌تر باشد حجم مايع درون آن نيز بيشتر است. نارگيل يكي از غني‌ترين منابع خوراكي براي الكتروليت‌ها، كلر، پتاسيم و منيزيم است كه البته مقداري هم شكر، سديم و پروتئين دارد. محتواي بالاي پتاسيم اين ميوه آن را به يكي از محافظان قلب و فشارخون تبديل كرده است. آب نارگيل همچنين حاوي فيبرمحلول، منگنز، كلسيم، ريبوفلاوين و ويتامين C است. در اينجا بد نيست تاثيرات ارزشمند و قابل‌توجه مصرف آب نارگيل بر بدنمان را با هم بررسي كنيم:


 
كاهش وزن

برخلاف خود نارگيل، محتواي چربي آب نارگيل واقعاً كم است؛ بنابراين شما قادر خواهيد بود مقادير بالايي از آن را بدون نگراني از اضافه‌وزن و چاق شدن مصرف كنيد. هر ليوان آب نارگيل چيزي حدود 50 كيلوكالري انرژي دارد. يكي ديگر از مزاياي آب نارگيل براي كاهش وزن توانايي آن در كاهش اشتهاست. محتواي تغذيه‌اي غني آب نارگيل احساس سيري به فرد داده و مانع پرخوري مي‌شود.

پاكسازي معده

اگر شما هم فردي مبتلا به زخم معده و درد معده هستيد، براي يك‌بار هم كه شده آب نارگيل را براي آرام كردن معده‌تان امتحان كنيد. مخصوصاً براي افرادي كه به طور مكرر احساس تهوع و استفراغ دارند. آب نارگيل با دارا بودن سطح قابل‌توجهي از الكتروليت‌ها و‌ آنتي‌اكسيدان‌ها نقش قابل‌توجهي در پاكسازي و تسكين درد معده بر عهده دارد.

كاهش فشارخون

يكي از دلايل شايع بيماري فشارخون عدم تنظيم سطح الكتروليت‌ها در خون است. از آنجايي كه آب نارگيل حاوي تمام الكتروليت‌ها و آن هم در سطح مورد نياز براي حفظ سلامت بدن است مي‌تواند كاهنده خطر فشارخون باشد. از طرفي محتواي بالاي منيزيم و پتاسيم آن را به يك نوشيدني موثر در درمان فشارخون تبديل كرده است. فراموش نكنيد بهترين زمان مصرف براي رسيدن به اين خواص آب نارگيل نوشيدن يك ليوان از آن در صبح و با معده خالي است.



تسهيل هضم و جذب

اختلالات دستگاه گوارش، سوءهاضمه، احساس نفخ و يبوست از ديگر مشكلاتي‌هستند كه آب نارگيل مي‌تواند تسهيل‌كننده آنها باشد. محتواي بالاي فيبر آن را به راه‌حل مناسبي براي پيشگيري و درمان يبوست و مشكلات گوارشي ديگر تبديل كرده است.

آب نارگيل در طول بارداري

آب نارگيل يكي از بهترين توصيه‌ها در دوران بارداري و براي خلاصي از يبوست دوران بارداري، سوزش سردل و سوءهاضمه است. همچنين اسيد لوريك موجود در آب نارگيل تاثيرات ضدقارچي، ضدباكتريايي و ضدويروسي قابل‌توجهي دارد و اين ويژگي‌ها آن را به يك تقويت‌كننده سيستم ايمني تبديل كرده است.

آب نارگيل و بيماري كليوي

آب نارگيل تازه همچنين تاثيرات قدرتمندي در سلامتي كليه‌ها دارد. محتواي بالاي مواد معدني، پتاسيم و منيزيم آن را به يك تركيب درماني مهم براي مبتلايان به سنگ كليه تبديل كرده است. اين نوشيدني همچنين به عنوان يك مدر عمل مي‌كند و با افزايش جريان خون به سمت كليه‌ها حجم ادرار را افزايش مي‌دهد. به همين خاطر است كه بسیاری از متخصصين كليه و مجاري ادرار مصرف روزانه آب نارگيل را به عنوان يك كمك درمان سنگ كليه توصيه مي‌كنند.

چقدر بايد مصرف كنيم؟

آب نارگيل را مي‌توان به تنهايي يا در تركيب با نوشيدني‌هاي ديگر مصرف كرد. هيچ قانون و محدوديتي در خصوص اينكه چه ميزان از آب نارگيل بايد مصرف شود وجود ندارد اما مطالعات نشان داده‌اند كه براي رسيدن به حداكثر خواص تغذيه‌اي و فوايد سلامتي آن بهتر است روزانه يك تا دو فنجان آب نارگيل مصرف شود. اين مقدار از اين نوشيدني چيزي حدود 45 تا 60 كيلوكالري انرژي دارد.



سلامت و شادابي پوست

براي افرادي كه مبتلا به آكنه و ساير جوش‌هاي پوستي هستند، نوشيدن آب نارگيل و همچنين آغشته كردن آن به پوست صورت مي‌تواند راهكار مناسبي باشد. آب نارگيل به راحتي به پوست صورت نفوذ مي‌كند و به دليل دارا بودن تركيبات آنتي‌اكسيداني، پوست را در مقابل راديكال‌هاي آزاد و عفونت‌هاي باكتريايي محافظت مي‌كند. روغن موجود در آب نارگيل همچنين آن را به يك مرطوب‌كننده براي پوست تبديل مي‌كند. به همين خاطر است كه روي بسته‌بندي بساری از وسايل آرايشي بهداشتي مانند كرم‌ها و شامپوها و صابون‌ها از نارگيل نام برده شده است. علاوه بر اين‌ها آب نارگيل در درمان بيماري‌هايي مثل لكه‌هاي پوستي، سلوليت و اگزما نقش قابل‌توجهي بر عهده دارد.

آرمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: