کد خبر: ۲۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 15
مراجعه دیرهنگام برای درمان زردی سبب بستری نوزادان با علائم خیلی شدید و عارضه شده است.
شفاآنلاین>سلامت>دکتر یدالله زاهدپاشا عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه قرنطینه در بحث کرونا نباید عامل مراجعه دیرهنگام برای درمان زردی نوزادان باشد، گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد بستری نوزادان با علائم زردی خیلی شدید و عارضه هستیم.

به گزارش شفاآنلاین:زاهدپاشا افزود: به طور طبیعی۶۰ درصد نوزادان رسیده و ۱۰۰ درصد نوزادان نارس در یک ماهه اول تولد دچار زردی می‌شوند و نوزاد در این دوره حتما باید توسط پزشک معالج یا سیستم بهداشتی معاینه شود.

دکتر یدالله زاهدپاشا از خانواده‌ها خواست برای بررسی زردی نوزادان خود در روز سوم تولد حتما به پزشک مراجعه و از درمان خانگی خودداری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور با بیان اینکه هیچ داروی سرپایی برای درمان زردی نوزادان وجود ندارد ،گفت: متأسفانه برخی پزشکان داروی فنوباربیتال را برای درمان زردی تجویز می‌کنند که این دارو ضد تشنج است و باعث خواب‌آلودگی در نوزادان می‌شود.

او افزود: نوزاد خواب‌آلوده میل به خوردن شیر ندارد و این امر سبب تشدید زردی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل به پزشکان توصیه کرد برای درمان نوزادان از قرص فنوباربیتال استفاده نکنید و والدین نیز قرص زردی به کودکان ندهند حتی اگر پزشک آن را تجویز کرده باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: