کد خبر: ۲۶۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 06
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین بهداشت حرفه ای ایران، نسبت به تهدید سلامت کارگران بر اثر عوامل بیولوژیک در محیط کار، هشدار داد.
شفاآنلاین>سلامت>حسن اصیلیان مهابادی، به آسیب های شغلی کارگران در اثر عوامل بیولوژیکی در محیط کار اشاره کرد و گفت: یکی از تهدیدات سلامت کارگران در محیط کار، باکتری ها و ویروس ها هستند که می توان ویروس کووید ۱۹ را از جمله این تهدیدات دانست.

به گزارش شفاآنلاین: با اشاره به نقش متخصصین بهداشت حرفه ای در ایمن سازی محیط های شغلی، افزود: متخصصین بهداشت حرفه ای وظیفه دارند در این زمینه راهکارهای اجرایی ارائه بدهند.

اصیلیان به آسیب های شغلی ناشی از مباحث ایمنی در محیط کار اشاره کرد و گفت: پرس های سنگین در محیط کار، یکی از تهدیدات سلامت افراد شاغل است که اگر اصول ایمنی رعایت نشود، منجر به قطع عضو و فوت کارگر می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین بهداشت حرفه ای ایران، ادامه داد: این قبیل حوادث علاوه بر خسارت های جانی، غرامت های سنگینی برای صنعت و کارفرما به دنبال دارد. از همین رو، نقش و جایگاه متخصصین بهداشت حرفه ای در ایمن سازی محیط کار، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: جایگاه بهداشت حرفه ای حتی بالاتر از پزشکان است که اگر وظایف آنها به خوبی اجرا و پیاده شود، مشکلات محیط های شغلی را تا حدودی زیاد مرتفع می کند و اگر نادیده گرفته شود، می تواند عمر مفید کارگران را از ۳۰ سال به ۱۰ سال کاهش دهد.

اصیلیان با اشاره به فصل ۴ قانون کار که جایگاه فارغ التحصیلان بهداشت حرفه ای را مشخص می کند، گفت: بر اساس فصل ۴ قانون کار، کارفرمایان باید متخصصین بهداشت حرفه ای را جذب و استخدام کنند. اما، بخشی از وظایف این رشته در وزارت بهداشت مغفول مانده و همین مسئله، باعث شده جایگاه این رشته و حرفه در کشور، آن طور که باید دیده نشود.

وی افزود: رشته مهندسی بهداشت حرفه ای از دانشگاه های علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند و از همین رو، وظایف این حرفه در دو وزارتخانه کار و بهداشت تعریف شده است. 

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: