کد خبر: ۲۶۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - 2020September 03
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد:
یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و وجه تمایز آن در منطقه، وجود شبکه منسجم بهداشت و درمان در کشور است.
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>علیرضا رییسی به مناسبت فرارسیدن 12 شهریور روز بهورز با حضور در خانه بهداشت روستای ده حسن رباط کریم از بهورزان به عنوان مرزبانان نظام سلامت قدردانی کرد.

به گزارش شفاآنلاین:معاون بهداشت وزیر بهداشت در این دیدار با بیان اینکه بهورزان مرزبانان نظام سلامت هستند، گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران و وجه تمایز آن در منطقه، وجود شبکه منسجم بهداشت و درمان در کشور است.

رئیسی یکی از دلایل مهم توفیق در موج اول مقابله با کرونا را وجود بهورزان و شبکه های بهداشت دانست و افزود: بهورزان از دیرباز تاکنون در کنترل بیماری ها نقش بسیار اساسی و کلیدی داشته اند و کسب بالاترین شاخص های بهداشتی در سطح منطقه و دنیا حاصل دسترنج آنهاست.

وی با بیان این نکته که بهورز یک کلمه منحصربفرد و شناخته شده در تمام منابع و کتب نظام سلامت دنیا است، افزود:  یکی از ویژگی های بزرگ بهورزان این است که آنها از میان مردم منطقه هستند و با فرهنگ، شرایط  و مشکلات مردم آشنایی کامل دارند.

رئیسی خاطر نشان کرد: نوع دوستی، رعایت عدالت در سلامت و ارائه خدمات رایگان به اتباع کشورهای خارجی در قالب شبکه های بهداشت ستودنی است.

وی با بیان اینکه سیستم منسجم، نظم و ساختار، استانداردها و فرآیندهای خانه های بهداشت مثال زدنی هستند ، افزود: گسترش سیستم های بهداشت در برنامه ۵ و ۶ توسعه تکلیف شده و در همین راستا مراکز جامع سلامت در سطح شهر ایجاد شده اند و مراقبین سلامت در این مراکز به عنوان بهورزان شهری محسوب می شوند.

رئیسی پس از شنیدن مشکلات بهورزان، از نزدیک مراحل ارائه خدمات در خانه بهداشت "ده حسن" رباط کریم را بررسی کرده و از زحمات یوسف آئینی و لیلا مرادی بهورزان خانه بهداشت "ده حسن" با اهدا لوح قدردانی کرد.

در این بازدید معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس شبکه بهداشت شهرستان رباط کریم و جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت جضور داشتند.


ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: