کد خبر: ۲۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 28
معاون استاندار:
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از بی‌توجهی برخی مسافران نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد و گفت : با توجه به تعطیلی طرح‌های سالمسازی ، انتظار است مسافران وارد نقاط ساحلی نشوند.
شفاآنلاين>سلامت>حسین حسن نژاد روز جمعه افزود: در روزهای اخیر به دلیل تعطیلات چند روزه مسافران و گردشگران زیادی از استان های مختلف کشور وارد مازندران شده اند و متاسفانه برخی از آنها نسبت به پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های استانی بی توجه هستند که از جمله آن ورود به سواحل و شنا در دریاست ، در حالی که طرح های سالمسازی برابر مصوبه استانی مقابله با کرونا تعطیل است.

به گزارش شفاآنلاين: حسن نژاد توضیح داد : ازدحام در سواحل از دو جهت خطرناک است ؛ یکی این که به خاطر تعطیلی طرح های سالمسازی ، دریا برای شنا ایمن نیست و خطر جانی مسافران و گردشگران را تهدید می کند ، دیگر این که ویروس کرونا در همه جا وجود دارد و نگرانیم که مسافران با اینگونه رفتارها کرونا را سوغات ببرند.

معاون استاندار مازندران گفت : شرایط کرونایی مازندران همچنان قرمز است و برابر آمارها بخش قابل توجهی از بیماران مبتلا به کرونا مربوط به این استان است ضمن این که هر روزه هم شاهد شناسایی و بستری بیماران جدید هستیم . اگر چه طی ۲ هفته گذشته روند ابتلا کاهشی شده ولی بی توجهی مسافران به پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت را تشدید و روند ابتلا را در مازندران و دیگر استان ها افزایشی کند.

بر اساس آمارهای روزانه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و دستکم ۲۰ درصد این آنها به خاطر وضعیت حاد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

حسن نژاد گفت : بارها و بارها اطلاع رسانی شده است که طرح های سالمسازی دریا در مازندران تعطیل است ولی با این وجود شاهد حضور مسافران هستیم.اگر چه در حال حاضر شرایط حادی را در سواحل شاهد نیستیم ولی از تمامی مسافران و گردشگران و همچنین مجاوران می خواهیم که حضور در سواحل و شنا را برای وقت دیگری که تهدید کرونا وجود نداشته باشد و طرح های سالمسازی هم فعال باشد ، موکول کنند.

وی به تجربه تلخ مرگ چندین مسافر در آب های ساحلی مازندران هنگام تعطیلی طرح های سالمسازی یا خارج از طرح ها حتی در زمان فعالیت طرح ها اشاره کرد و افزود : طی هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شد تا آمار مرگ و میر در آب های ساحلی مازندران کاهش یابد و موفقیت خوبی هم در این زمینه داشتیم چنان که آمار مرگ ناشی از غرق شدن از حدود ۳۰۰ نفر در سال ۹۱ را به کمتر از ۵۰ نفر در تابستان گذشته کاهش دادیم ولی در حال حاضر شرایط به گونه ای است که کرونا اجاره نمی دهد طرح ها در وضعیت قرمز کرونایی فعال باشد در نتیجه کسانی که بی توجه به این وضعیت برای شنا وارد آب دریا می شوند اعم از این که در منطقه اجرای طرح یا خارج از آن باشد ، بشدت خطرناک است.

ضرورت رعایت فاصله‌گذاری در جنگل و دیگر مناطق گردشگری 

معاون استاندار مازندران همچنین به حضور مسافران در سایر مناطق گردشگری استان از جمله جنگل ها و چشمه ها اشاره و تاکید کرد : رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های اجتماعی در هر نقطه ای ضروری است و عدم رعایت آن به معنای استقبال  از کرونا در استانی است که وضعیت قرمز دارد.

حسن نژاد به تلاش بی وقفه کارد درمانی مازندران و استان های دیگر در این ایام اشاره کرد و افزود : مردم برای سلامتی کادر درمانی و جلوگیری از بار سنگینی که طی ۶ ماه گذشته بر روی دوش این عزیزان قرار گرفته توجه کنند. این منجیان زندگی طی ماه های گذشته زندگی خودشان را ایثارگرانه برای سلامتی همه ما وقف کرده اند و رعایت پروتکل های بهداشتی حداقل کمکی است که می توانیم به آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مازندران همواره میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران بوده و از حضور آنان استقبال می کند ، اما شرایط اکنون به گونه ای دیگر است و با ویروسی خطرناک با رفتارهای ناشناخته مواجه هستیم . نباید اجازه بدهیم رفتارهای حساب نشده ما خطر این ویروس را مضاعف کند.

 طی سه روز گذشته تعداد زیادی مسافر از اقصی نقاط ایران وارد مازندران شده اند. بخشی از این مسافران بدون توجه به شرایط قرمز کرونایی مازندران بخشی از وقت روزانه خود را در سواحل سپری می کنند بدون این که حداقل های پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وضعیت در مناطق جنگلی نیز تا حدود زیادی مشابه است . تعدادی از این مسافران در پاسخ به خبرنگار ایرنا در باره علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ، بر این باور بودند که چون در فضای آزاد زمانشان را سپری می کنند در نتیجه تهدیدی از ناحیه ویروس کرونا متوجه آنها نیست .

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی هوا را یکی از راه های انتقال ویروس کرونا اعلام کرده و بر همین اساس ماسک زدن در خارج از منزل اعم از خیابان ، اماکن عمومی و دیگر نقاط را برای کاهش ضریب اصابت این ویروس و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ضروری دانسته است.

همچنين طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر پنجشنبه ششم شهریور ماه ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری و ظرف همین مدت ۱۴۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده هم از بیمارستان ها مرخص شدند تا تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه دهند.

همچنین تا ظهر پنجشنبه ۵۸۷ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری بودند.

همچنین بر اساس آخرین اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی بابل که ظهر امروز جمعه منتشر شد ، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری و در همین حدت ۴۶ بیمار ترخیص شدند. در حال حاضر نیز ۱۷۹ بیمار کووید-۱۹ در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش مراقبت  های ویژه تحت درمان قرار دارند.

شفاآنلاين را در اينستاگرام هم دنبال كنيد

ايسنا

برچسب ها: مسافر ، مسافران ، كوويد19
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: