کد خبر: ۲۶۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 2020August 22
همزمان با روز پزشک؛
نمایشگاه مجازی یاد شهدای سلامت همزمان با روز پزشک در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

شفاآنلاین>سلامت> دبیر کروناروایت گفت: این نمایشگاه با یاد سپیدپوشانی که جان خود را پای درمان کرونا گذاشتند و با ادای احترام به درمانگرانی که همچنان پنجه در پنجه کرونا از سلامت هموطنان خود دفاع می‌کنند، طراحی و راه‌اندازی شده است و از ۱ تا ۱۴ شهریور با رجوع به سایت خانه هنرمندان ایران قابل مشاهده است.

به گزارش شفاآنلاین:محمد کیاسالار ضمن تشکر از همراهی خانه هنرمندان ایران، درباره نخستین آثاری که در این نمایشگاه مجازی اکران شده است، گفت:

مرتضی رضایی و همسرش خانم یکتا دو نفر از هنرمندانی هستند که در بخش <کرونا به روایت تصویر> با رویداد کرونا روایت همراه شده‌اند. این زوج هنرمند در روزهای قرنطینه ناشی از کرونا به این فکر افتادند که با خلق آثار هنری از کادر بهداشت و درمان قدردانی کنند.

آنها فراخوانی را در صفحات اجتماعی خود اعلام کردند و بسیاری از هنرمندان و هنرجویان برای تقدیر از کادر بهداشت و درمان کشور با آنها همراه شدند. در این پویش مردمی تاکنون نزدیک به هزار اثر برای تقدیم به پزشکان و پرستاران و سایر درمانگران کرونا گردآوری شده است.

مرتضی رضایی به تازگی پروژه‌ای با موضوع نقاشی پرتره شهدای سلامت را نیز آغاز کرده و تا کنون پرتره ۲۵ شهید از بیش از ۱۶۰ شهید سلامت را به اتمام رسانده است.

آنچه اکرانش از روز پزشک در این گالری مجازی آغاز شده، ۲۵ پرتره مرتضی رضایی و ۱۴ نقاشی خط همسرش خانم یکتاست.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

به گفته کیاسالار، طبق توافقی که بین کروناروایت و خانه هنرمندان ایران انجام شده، گزیده متنوعی از آثار تصویری کروناروایت مشتمل بر عکس، پوستر، طرح، کارتون و نقاشی نیز در نمایشگاه پاییزی کروناروایت اکران خواهد شد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: