کد خبر: ۲۶۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020August 21
اتفاق خوب این است که توفیق تعیین مبانی محاسباتی ویزیت پزشکان عمومی با قرار گرفتن و ارتقاء پایه محاسبه برای این گروه از دهک نهم به دهک دهم اقتصادی حاصل شد و مبنای محاسبه بقیه گروه‌ها وتخصص‌ها قرار گرفت. در این مقوله تفکیک حق فنی از حرفه‌ای ودر نظر گرفتن تورم و رشد حقوق و دستمزد نیز مورد توجه قرارگرفته و تصریح شد.

شفاآنلاین>سلامت>با وجود مجاهدت‌ها و پایمردی‌ها و ایثار جامعه پزشکی در دوران همه گیری کرونا که بارها مورد تقدیر و تمجید مقام معظم رهبری و سایر مسئولان بلندمرتبه نظام قرار گرفت، در عمل حمایت‌های وعده داده شده و همدلی که جامعه پزشکی منتظر آن بود اتفاق نیافتاد و حتی در موضوعاتی مثل تعیین تعرفه خدمات درمانی نرخ اعلام شده نارضایتی و اعتراض شدید جامعه پزشکی را به همراه داشت.


به گزارش شفاآنلاین:ریاست سازمان نظام پزشکی به عنوان سکاندار نهاد صنفی جامعه پزشکی کشور برای احقاق حقوق جامعه پزشکی وارد عمل شد. در این راستا و پس از اعلام برنامه راهبردی رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی در مورد ضرورت تعیین مبانی علمی واعلام تعرفه واقعی توسط مراجع قانونی و براساس بند ۸ ماده ۱ قانون بیمه همگانی و نیز ماده ۹ احکام دائمی برنامه توسعه و پس از زمانی طولانی کار علمی وپژوهشی در سازمان نظام پزشکی و انجام مذاکرات طولانی و پیگیری مذاکرات و همین طور ارائه محاسبات علمی به نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر شورای‌عالی بیمه و معاون سازمان برنامه و بودجه و با حضور نماینده محترم معاون اول رئیس جمهور در جلسات مربوطه نهایتا توفیق تعیین مبانی محاسباتی ویزیت پزشکان عمومی با قرار گرفتن و ارتقاء پایه محاسبه برای این گروه از دهک نهم به دهک دهم اقتصادی حاصل شد و مبنای محاسبه بقیه گروه‌ها وتخصص‌ها قرار گرفت.

در این مقوله تفکیک حق فنی از حرفه‌ای ودر نظر گرفتن تورم و رشد حقوق و دستمزد نیز مورد توجه قرارگرفته وتصریح شد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید


گزارش و مکاتبه رسمی معاون محترم سازمان برنامه در این زمینه خطاب به معاون محترم رییس جمهور جهت اطلاع همکاران ارجمند ارائه می‌گردد:

 

 جناب آقای دکتر چهره گشا

رئیس محترم دفتر معاون اول رئیس جمهور

با سلام و احترام

با توجه به تصمیمات متخذه در جلسه مورخ 18/3/1399 در فتر معاون اول محترم رئیس جمهور در خصوص درخواست اعطای تسهیلات حمایتی به گروه‌های بخش خصوصی درمان در دوره بحران کرونا و محاسبه هزینه تمام شده تعرفه‌های خدمات سلامت(ویزیت پزشک عمومی و هتلینگ) جلساتی در تاریخ 31/3 / 1399 و 15/5/1399 با حضور ذی‌نفعان امر در این سازمان تشکیل و تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

  1. درخواست اعطای تسهیلات حمایتی به گروه‌های بخش خصوصی درمان در دوره بحران کرونا(بیمارستان‌ها، مؤسسات و واحدهای درمانی، مطب‌ها و دفاتر کار) به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه به کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ستاد ملی منعکس گردید موضوع در اولین جلسه پیش رو مورد بررسی قرار خواهد گرفت .
  2. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده برای محاسبه هزینه تمام شده ویزیت و هتلینگ که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی تهیه‌ شده بود ارائه و مورد بررسی قرار گرفت و براساس مطالعات مذکور مقرر گردید:
    1. هزینه تمام شده ویزیت پزشک عمومی در بخش خصوصی در سال 1399 مطابق مفروضات ذیل و در اجرای بند الف ماده 9 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه جهت طرح در شورای‌عالی بیمه سلامت محاسبه گردید:
  •  هزینه خانوار دهک دهم سال 1398 با رشد حقوق و دستمزد میانگین کارگری و کارکنان دولت(جزء حرفه‌ای)
  • هزینه‌های جاری و ثابت مطب بر مبنای قیمت‌های سقف هزینه سال 1398 و رشد آن براساس نوع تورم اعلامی مرکز آمار ایران(جزء فنی)
    1. هزینه هتلینگ در بخش خصوصی:

باتوجه به این‌که مفروضات موردنظر قرار گرفته در مطالعه هزینه هتلینگ در خصوص نسبت نیروی انسانی پشتیبانی و کادر پرستاری با وضعیت موجود تفاوت معناداری داشت محاسبه هزینه هتل برای اعمال در تعرفه سال 1400 براساس هزینه تمام شده با مفروضات ذیل مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

  • برای تخت عمومی ضریب اشغال 75 درصد و تخت ویژه ضریب اشغال 90 درصد منظور شود
  • نرم نیروی انسانی بیمارستان‌های دولتی ملاک عمل قرار گیرد.
  • دبیرخانه شورای‌عالی بیمه سلامت موظف شد بر مبنای مفروضات فوق هزینه تمام شده هتلینگ را محاسبه و ارائه نماید.

                                                                                   حمید پور اصغری

                                                    معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: