کد خبر: ۲۶۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۳ - 2014June 27
شفا آنلاين-مي‌توان با مراقبت‌ ويژه از پوست‌هاي جوش‌دار در تابستان از بدتر شدن ظاهر پوست جلوگيري کرد

1. استفاده از پن‌هاي مخصوص شستشو را محدود کنيد و فقط روزي يکي- دو بار که بهتر است شب‌ها قبل از خواب باشد، پوست را با آنها بشوييد. در عوض از لوسيون‌ها يا محصولات شستشوي ژل‌مانند که مخصوص پوست‌هاي چرب و جوش‌دار است، استفاده کنيد و قبل از تجديد کرم ضدآفتاب، صورتتان را با آنها بشوييد.


2. نبايد هر 3 ساعت يکبار، بدون پاک‌کردن پوست، دوباره روي آن ضدآفتاب بزنيد. اول پوست را بشوييد تا از کرم و مواد آرايشي پاک شود. سعي کنيد از کرم‌هاي ضدآفتاب رنگ‌دار هم استفاده نکنيد چون با اينکه واژه بدون چربي روي آنها نوشته شده، پايه چربي دارند. کرم ضدآفتاب بي‌رنگ استفاده کنيد و اگر تمايل داريد جوش‌هايتان پوشانده شوند و اصرار بر مصرف کرم‌پودر داريد، بايد بدانيد احتمال بدتر شدن جوش‌هايتان وجود دارد.


3. اگر تا به حال براي درمان جوش به پزشک مراجعه نکرده‌ايد، در اولين فرصت اين کار را انجام دهيد و هرگز به بهانه اينکه جوش زيرپوستي يا ريز و سطحي داريد، آن را سرسري نگيريد چون درمان جوش ساده‌تر و ارزان‌تر از درمان جاي آنهاست. به‌خصوص اگر مي‌بينيد با تغييرات فصلي يا آب و هوايي دچار جوش مي‌شويد، زيرا امکان دارد اگر به مناطق ساحلي و کنار دريا که هواي مرطوب دارد هم برويد، شاهد بدتر شدن جوش‌ها باشيد.


4. جوش‌ها را دستکاري و خودسرانه مصرف داروها را کم و زياد يا قطع نکنيد. در ابتداي مصرف برخي داروهاي مخصوص درمان جوش مثل راکوتان امکان دارد شاهد بدتر شدن وضعيت پوستتان باشيد اما نبايد توصيه‌هاي پزشک را ناديده بگيريد.


5. اگر مي‌خواهيد از تاثير سوء آب و هواي تابستان در امان بمانيد، تا مي‌توانيد، در برابر آفتاب پوست خود را مراقبت کنيد. به صلاحديد پزشکتان شايد بهتر باشد از ضدآفتاب فيزيکي استفاده کنيد و با کلاه لبه‌دار که کل صورتتان را بپوشاند، مانع رسيدن اشعه مضر آفتاب به پوست شويد چراکه گاهي تعريق زياد شما را مجبور مي‌کند مدام با دستمال صورتتان و کرم محافظت‌کننده آن را پاک کنيد.

سلامت

برچسب ها: جوش ، تابستان ، پوست ، گرما ، کرم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: