کد خبر: ۲۶۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۹ - 2020July 19
دولت ترامپ در شرايطي که ابتلا به کوويد-۱۹ در آمريکا روند صعودي قرار گرفته، تلاش دارد بودجه اختصاصي براي آزمايش و رديابي کرونا و مرکز کنترل و پيشگيري بيماري را صفر کند.

شفاآنلاین>سلامت>دولت ترامپ در شرايطي که ابتلا به کوويد-۱۹ در آمريکا روند صعودي قرار گرفته، تلاش دارد بودجه اختصاصي براي آزمايش و رديابي کرونا و مرکز کنترل و پيشگيري بيماري را صفر کند.

به گزارش روز يکشنبه واشنگتن‌پست، افراد درگير در مذاکرات روز شنبه گفتند دولت ترامپ در تلاش براي انسداد ميليارد ها دلار بودجه اي است که براي انجام آزمايش در لايحه مقابله با کرونا اختصاص مي يابد.

دولت همچنين در تلاش است تا ميلياردها دلاري را که سناتورهاي جمهوري خواه مي خواهند براي مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري (مرکزي که با ارائه اطلاعات پيرامون بهداشت، از بهداشت عمومي و سلامتي محافظت مي کند) و ميليارد ها دلار ديگري که براي پنتاگون و وزارت امور خارجه در خصوص رفع اين بيماري همه گير در داخل و خارج از کشور اختصاص مي يابند را مسدود کند.

به گفته برخي مقامات، شرايط کنوني دولت سبب خشم برخي سناتورهاي جمهوري خواه شده و برخي قانون گذاران سعي در اطمينان از اختصاص پول به اين لايحه دارند.  

«ميچ مک کانل» سناتور جمهوري خواه و رهبر اکثريت سناي آمريکا در حال آماده سازي لايحه براي رونمايي از آن در هفته آينده به عنوان بخشي از مذاکرات با دموکرات ها در مورد تصويب آن براي مقابله با کرونا تا پيش از انتخابات رياست جمهوري در نوامبر (آبان) است. انتظار مي رود اين مذاکرات به دليل افزايش شمار مبتلايان و جانباختگان در اولويت قرار گيرد.

يکي از مقامات درگير در گفت و گوها بر سر ميزان بودجه اختصاصي در اين باره گفت: جمهوري خواهان سنا در پي اختصاص ۲۵ ميليارد دلار براي ايالت ها در راستاي انجام آزمايش بودند، اما برخي مقامات دولتي خواهان به صفر رساندن اين بودجه هستند. برخي مقامات کاخ سفيد معتقد هستند که آنها پيش از اين ميلياردها دلار کمک براي آزمايش تخصيص داده اند و هنوز برخي از اين منابع مالي بدون هزينه مانده است.


ترامپ و ديگر مقامات کاخ سفيد در تلاش هستند تا ايالت ها مسئوليت بيشتري براي تخصيص بودجه آزمايش را بپذيرند و در برخي مواقع به دنبال به حداقل رساندن نقش دولت فدرال هستند.

ترامپ بارها ارزش انجام آزمايش کرونا را زير سوال برده و تاکيد کرده اگر آزمايش هاي کمتري انجام شود، تعداد مبتلايان کمتري وجود خواهد داشت.

يکي از مقامات دولتي که نخواست نامش فاش شود در اين خصوص گفت: دولت ترامپ همچنين درصدد است تا ۱۰ ميليارد دلار بودجه جديد براي مرکز کنترل و پيشگيري بيماري را در لايحه آينده به صفر برساند، ضمن اينکه هزينه هاي پنتاگون و وزارت امور خارجه را در رابطه با کمک هاي خارجي کاهش مي دهد. ترامپ به طور کلي نسبت به هزينه هاي وزارت خارجه و کمک هاي خارجي شک کرده است، اما مشخص نيست که چرا دولت وي در پي توقف  بودجه پنتاگون براي انواع هزينههاي مربوط به ويروس کرونا از جمله بازپرداخت پيمانکاران به منظور ارائه مرخصي پرداخت شده به کارمندان است.

کنگره پيش از اين نزديک به ۳ تريليون دلار را براي هزينه هاي جديد و کاهش ماليات به عنوان بخشي از راهکارهاي مبارزه با کرونا تصويب کرده است.

مقامات کاخ سفيد از زمان آغاز همه گيري کرونا، نسبت به عملکرد مرکز کنترل و پيشگيري بيماري هاي عفوني موضع بسيار تندي گرفته اند و از اينکه اين مرکز نسبت به ويروس ناآگاه بوده، انتقاد کرده اند.   

کاخ سفيد در عين حال که فشارها مربوط به تخصيص بودجه به مرکز کنترل و پيشگيري بيماري را افزايش داده، تلاش مي کند اين بودجه را براي اولويت هاي خود از جمله ساختمان جديد «اف بي آي» (پليس فدرال آمريکا) هزينه کند.

براساس آخرن آمار منتشر شده تاکنون بيش از سه ميليون و ۸۳۳ هزار آمريکايي به کرونا مبتلا شده و از اين ميان بالغ بر ۱۴۲ هزار نفر جان باخته اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: