کد خبر: ۲۶۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۹ - 2020July 20
روزنامه «ساوت چاينا مورنينگ پست» هنگ کنگ چين نوشت:
«ساوت چاينا» در گزارش خود آورده است که فرقي نمي کند در آينده چه کسي سکان کاخ سفيد را در اختيار بگيرد هرچه مي گذرد اشتياق بيشتري از سوي چين براي مقابله با آمريکا ديده مي شود.


شفاآنلاین>اجتماعی>روزنامه «ساوت چاينا مورنينگ پست» هنگ کنگ چين نوشت که همکاري فزاينده چين با ايران در عرصه هاي مختلف نمادي از تغيير راهبرد پکن در برابر واشنگتن است و اشتياق اين کشور را براي مقاومت در برابر سياست هاي يکجانبه آمريکا نشان مي دهد.

به گزارش شفاآنلاین: «ساوت چاينا»  در گزارش خود آورده است که فرقي نمي کند در آينده چه کسي سکان کاخ سفيد را در اختيار بگيرد هرچه مي گذرد اشتياق بيشتري از سوي چين براي مقابله با آمريکا ديده مي شود.

روزنامه به شکل گيري جبهه هاي مختلف مقاومت در برابر آمريکا اشاره کرده و نوشته است اينکه چه کسي در آمريکا روي کار بيايد، شايد ديگر تفاوت زيادي نداشته باشد زيرا جهان کاملا متحول شده است و کشورهايي هستند که تمايل به مقابله با آمريکا نشان مي دهند.

گزارش به سياست هاي چين مي پردازد که شکل بسيار راديکال تري در برابر آمريکا گرفته است و اينکه پکن صراحتا رو در روي آمريکا ايستاده است از سوي ديگر افزايش همکاري هايش با تهران نيز نشان مي دهد که چه تحولاتي در راه است.

ساوت چاينا افزايش همکاري چين با ايران را يکي از جسورانه ترين تلاش ها از سوي پکن در راستاي تحولات ژئوپولتيک ارزيابي کرده و نوشته است: امروز ديگر کشورها اعتمادشان را به واشنگتن از دست داده اند.


گزارش تاکيد کرده است ايران و بسياري از کشورهاي ديگر هرگز به امضاي آمريکا پاي يک پيمان و توافقنامه اعتماد نخواهند کرد امروز همه مي خواهند از وابستگي خود به آمريکا بکاهند و اگر بتوانند وابستگي کمتري به تجارت آمريکا و دلار آمريکا داشته باشند.

اين گزارش در شرايطي منتشر مي شود که «وانگ يي» وزير خارجه چين هم در گفت و گو با همتاي روس خود از يکجانبه گرايي و زورگويي آمريکا سخن به ميان آورد که به نهايت رسيده است و گفت: آمريکا عقل،  اعتبار و اخلاق خود را از دست داده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: