کد خبر: ۲۶۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۹ - 2020July 15
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مطرح کرد؛
ملک زاده درباره اثربخشی رمدسیویر در بیماران بستری در بخش‌های عادی بیمارستان‌ها و بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کرونا توضیح داد.

شفاآنلاین>سلامت> ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ورود داروی فاویپیراویر به فهرست دارویی ایران (فارماکوپه) اظهار کرد: د اروی فاویپیراویر در فارماکوپه ایران برای درمان آنفلوانزا وارد شده است و در درمان کووید ۱۹ اثربخشی لازم و مثبتی ندارد و برای درمان آنفلوانزا مورد تایید قرار گرفته و تولید آن از ۲ ماه پیش آغاز شده است و یکی از شرکت‌های ایرانی داروسازی آن را تولید می‌کند.

امکان تولید همه داروهای درمان کرونا در ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تولید دارو‌های درمان کرونا در ایران بیان کرد: ما همه دارو‌هایی که برای کووید ۱۹ یا سایر بیماری‌های مهم نیاز داشته باشیم پس از تایید اثربخشی با توجه به اینکه صنعت داروسازی ایران بسیار پیشرفته است دارو‌های اثربش به سرعت در داخل کشور تولید می‌شود و مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد.

ملک زاده تصریح کرد: امکانات تولید تمام دارو‌های مطرح در درمان کرونا در داخل کشور فراهم شده است و هر دارویی که اثربخشی آن در درمان کرونا مطرح شود، بررسی می‌کنیم و زمانی که اطمینان حاصل کردیم دارو موثر است در فاصله کوتاهی دارو تولید و عرضه خواهد شد.

رمدسیویر در کدام گروه بیماران کرونایی اثربخش است؟

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره داروی رمدسیویر در درمان کرونا اظهار کرد: درباره این دارو هنوز نتیجه قطعی گرفته نشده و آنچه مسلم بوده این است که داروی رمدسیویر در بیماران خفیف و بدون علامت ضرورتی برای تجویز ندارد و همچنین این دارو برای بیمارانی که نیاز به ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی دارند، اثربخش نیست.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم نبال کنید

ملک زاده ادامه داد: در برخی مطالعات نشان داده است، مصرف رمدسیویر در بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند و اکسیژن خونشان افتاده اثربخش است و در اروپا، امریکا و ایران مصرف رمدسیویر برای مطالعات بالینی تایید شده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: