کد خبر: ۲۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
شفا آنلاين-رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در جلسه روز گذشته در وزارت بهداشت قرار شد، تعرفه خدمات رشته ارتوپدی بر اساس تعرفه سال ۸۴ تعیین شود.
به گزارش شفا آنلاين،غلامعلی عکاشه امروز در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی با موضوع ارتوپدی اطفال گفت: تغییراتی کمی در تعرفه‌های درمانی از سال 84 تا 88 را شاهد بودیم اما از سال 88 تاکنون تغییرات تعرفه‌ها محسوس نبوده است.

وی افزود: نرخ خدمات دولتی در این سال‌ها 15 برابر شد اما نرخ خدمات پزشکی بدون تغییر باقی ماند در حالی که پزشکان نیز احتیاج به رفاه دارند.

عکاشه گفت: قرار شده مبنای کدگذاری تعرفه ارتوپدی بر اساس تعرفه سال 84تعیین شود چرا که تعرفه سال 84 اجرایی نشد اما به اعتقاد پزشکان عادلانه‌تر بوده است.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران ادامه داد: جامعه پزشکی در حال تغییرات بنیادین است و به همین دلیل نیاز به همبستگی در این جامعه وجود دارد.گواهی عملکرد ما انقلاب، جنگ و عوارض پس از آن است.

عکاشه افزود:متأسفانه مدتی است که به دلایل شخصی یا اجتماعی جامعه پزشکی مورد هجمه‌های اخلاقی قرار گرفته و در رسانه‌های عمومی نمود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: بنا به دلایلی حرمت پزشکان در نزد جامعه در حال کاهش است البته قبول داریم که برخی از پزشکان ممکن است در مسائل اخلاقی و مادی عاقلانه و عادلانه رفتار نکنند. با این وجود متأسفانه ما را به عنوان بازار بورس تولید پول نگاه می‌کنند.

عکاشه گفت: ‌اداره مالیات به ما فشار می‌آورند و مانند صنف‌های دیگر بازار مثل طلافروشی‌ها و میوه‌فروش‌ها ما را بنگاه مالیاتی می‌‌بینند در حالی که 75 درصد خدمات ما انسانی است و این توهین به جامعه پزشکی است.

رئیس انجمن ارتوپدی ایران از انعقاد همکاری انجمن ارتوپدی با پژوهشکده رویان خبر داد و گفت: استفاده از سلول‌های بنیادین در حوزه ارتوپدی مانند سایر حوزه‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق از سلول‌های بنیادین غضروف استفاده شود.

وی گفت: به این ترتیب سلول‌های بنیادین غضروف روی سلول‌هایی که تحریک‌پذیر هستند تزریق می‌شود تا زایش دوباره پیدا کنند. از این روش برای جوش خوردن استخوان‌ها و شکستگی استخوان استفاده خواهد شد.

عکاشه ادامه داد:‌ در بخش ارتوپدی به دنبال همکاری‌های جدید با پژوهشکده رویان هستیم قرارداد اولیه آن منعقد شده البته برای تأمین امکانات مادی و تدارکات پزشکی شرایط سختی را داریم.

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: در بخش ارتوپدی تومورهای استخوانی بدخیم، خوش‌خیم و مابین آنها وجود دارد که از سلول‌های بنیادین غضروف برای تومورهای خوش‌خیم و پیوند استخوان می‌توان استفاده کرد.

عکاشه گفت: تومورهای استخوانی بیشتر در استخوان‌های بلند، ران و ساق مشاهده می‌شود و در استخوان‌های پهن‌شکل بدن مانند لگن نیز دیده شده است.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: