کد خبر: ۲۶۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 2020July 02
فهرست کشورهاي مجاز:
البته صلاحیت تصمیم در خصوص بازگشایی مرزها همچنان بر عهدۀ هر کشور عضو بوده و این تصمیم بروکسل به هیچ وجه از نظر حقوقی الزام آور نیست. ایتالیا نیز این فهرست را تأیید نمود در حالی که کشورهای سوئد و لهستان از پذیرش آن خودداری نمودند
شفاآنلاین>سلامت>از اول ژوئیه شهروندان 15 کشور  مجاز به ورود به اتحادیۀ اروپا خواهند بود. اتباع چینی تنها در صورتی مجاز خواهند بود که کشورشان متقابلاً اجازۀ این کار را بدهد. 

به گزارش شفاآنلاین، لیکن مرزهای کشور همچنان به روی آمریکا، روسیه و برزیل بسته می ماند. کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا فهرست کشورهایی را که وضعیت اپیدمی مرتبط با ویروس کرونا در آنها به اندازۀ کافی امن قلمداد می شود، تصویب نمودند. 

البته صلاحیت تصمیم در خصوص بازگشایی مرزها همچنان بر عهدۀ هر کشور عضو بوده  و این تصمیم بروکسل به هیچ وجه از نظر حقوقی الزام آور نیست. ایتالیا نیز این فهرست را تأیید نمود در حالی که کشورهای سوئد و لهستان از پذیرش آن خودداری نمودند. 


کشورهایی که اتباعشان مجاز به ورود به اتحادیۀ اروپا و حوزۀ شنگن هستند عبارتند از الجزایر، استرالیا، کانادا، گرجستان، ژاپن، مونته نگرو، مراکش، زلاندنو، رواندا، صربستان، کرۀ جنوبی، تایلند، تونس و اوروگوئه. در این فهرست کشور چین نیز هست البته به شرط آنکه خود، پذیرای شهروندان اتحادیۀ اروپا باشد.

فهرست مزبور هر دو هفته یک بار بازبینی خواهد شد و ممکن است از سوی شورای اروپا و بر حسب موارد به روز گردد. محدودیت های مربوط به مسافرت می توانند لغو گردند یا اینکه کلاً یا جزئاً برای یک کشور خاص مقرر گردند. در این راستا در صورتی که اوضاع در یک کشور به سرعت رو به وخامت بگذارد، لازم است یک فرایند تصمیم گیری فوری اتخاذ گردد.اونیره (ایتالیا)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: