کد خبر: ۲۶۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۹ - 2020July 01
بيش از دو هزار نفر از طرفداران فوتبال از کشورهاي مختلف از زمان برگزاري جام جهاني فوتبال وارد روسيه شده اند و بطور غيرقانوني هنوز در روسيه هستند
 شفاآنلاین>اجتماعی>معاون وزير امور خارجه روسيه گفت: اتباع 113 کشور مي توانند پس از پايان محدوديت‌هاي کرونايي و باز شدن مرزها، طبق توافقات موجود با دولت روسيه بدون رواديد به کشورمان سفر کنند.

به گزارش شفاآنلاین، يوگني ايوانف گفت:روسيه با 60 کشور نظام بدون رواديد دارد و اتباع 53 کشور هم شامل کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، هند، چين و ترکيه و برخي کشورهاي ديگر مي توانند رواديد الکتروني براي سفر کوتاه 16 روزه به روسيه بگيرند. 

بر اساس اطلاعات رسانه هاي روسيه، ايران در بين کشورهايي بوده است که اتباع آن در سالهاي اخير اجازه داشتند با استفاده از رواديد الکتروني به مناطق خاور دور روسيه سفر کنند.

ايوانف در ادامه گفت که سالانه يک و نيم ميليون رواديد سفر به روسيه به صورت رواديد براي يک بار سفر و دو بار سفر صادر مي شود.

گفتني است رواديد الکتروني را مي‌توان در بخش مخصوص سايت اينترنتي وزارت امور خارجه روسيه درخواست کرد.

به گفته ايوانف، بيش از دو هزار نفر از طرفداران فوتبال از کشورهاي مختلف از زمان برگزاري جام جهاني فوتبال وارد روسيه شده اند و بطور غيرقانوني هنوز در روسيه هستند.

از زمان مسابقات جام جهاني فوتبال که تابستان سال 2018 برگزار شد، بيش از دو هزار خارجي که براي اين منظور وارد روسيه شده بودند، اين کشور را ترک نکرده اند. 


 وي يادآوري کرد: در آن زمان خارجي ها بدون رواديد با کارت ويژه طرفدار فوتبال به روسيه آمدند و آنها در واقع مهاجران غيرقانوني هستند. 

بر اساس طرحي که دولت روسيه در تابستان 2018 در مسابقات جام جهاني فوتبال اجرا کرد خارجي‌ها توانستند در مبادي مرزي روسيه،با ارائه کارت ويژه طرفدار فوتبال (فن آيدي) يا نسخه مجازي ثبت خود بدون رواديد وارد اين کشور شوند.

دولت روسيه سپس به افرادي که از اين طريق وارد روسيه شده بودند اجازه داد تا پايان سال 2018 بدون رواديد در روسيه بمانند.

در ادامه معاون وزير خارجه روسيه با آن گفت وگو کرده بود خاطرنشان شد که بخش گردشگري روسيه نياز شديد به تسهيل رواديد دارد.  

ايوانف گفت: سازمان هاي گردشگري روسيه بطور فعال براي دوره پساکرونا آماده مي شوند و اميدواريم که با تدابيري که بکار گرفته مي شود بخش گردشگري کشور توسعه بيابد.کامرسانت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار